IT-support på grænsen — idealer og dilemmaer for brobyggere

Forfattere

  • Anne Marie Kanstrup

DOI:

https://doi.org/10.7146/tfa.v9i3.108616

Resumé

Denne artikel præsenterer et organisationsteoretisk perspektiv på IT-supportere som brobyggere i praksisfællesskaber samt uddrag fra en analyse af et tre-årigt studie af en lokal IT-supporter. Hvor det teoretiske perspektiv primært henviser til idealer for IT-supportere som brobyggere mellem praksisfællesskaber og dermed bidragende til at skabe læring i organisationen, så handler konklusionerne fra den empiriske analyse i højere grad om de dilemmaer, som er knyttet til IT-support arbejdet. Dilemmaerne skyldes primært, at den balancekunst som IT-supporteren skal kunne mestre, hvis de skal leve op til forventningerne om brobygning, kræver en sameksistens af en række modsætninger. Brobyggerperspektivet på IT-support giver således et indblik i et komplekst erhverv, men lægger også op til diskussion af forventninger og idealer til IT-supportarbejdet, som på flere måder synes at befinde sig på grænsen.

Downloads

Publiceret

2007-09-01

Citation/Eksport

Kanstrup, A. M. (2007). IT-support på grænsen — idealer og dilemmaer for brobyggere. Tidsskrift for Arbejdsliv, 9(3), 44. https://doi.org/10.7146/tfa.v9i3.108616