Tre former for fleksibilitet — call center-medarbejderes måder at bruge distancearbejde

Forfattere

  • Anders Raastrup Kristensen

DOI:

https://doi.org/10.7146/tfa.v9i1.108604

Resumé

Fleksibilitet betragtes ofte som et redskab til at skabe tilpasning mellem medarbejdernes vilkår i familieliv og arbejdsliv. Denne artikel forsøger at give et andet perspektiv på fl eksibilitet, hvor der er fokus på medarbejdernes måder at håndtere og begrænse arbejdslivets udbredelse i deres private liv. Artiklen tager udgangspunkt i et pilotprojekt i TDC Mobils call center, hvor 13 medarbejdere blev tilbudt en distancearbejdsplads. I undersøgelsen lokaliseres tre typer af fleksibilitet eller måder, som medarbejderne forholder sig på i balancen mellem deres familie- og arbejdsliv: enten familie- eller arbejdsliv, både familie- og arbejdsliv og uskelnelighed mellem familie- og arbejdsliv.

Downloads

Publiceret

2007-03-01

Citation/Eksport

Kristensen, A. R. (2007). Tre former for fleksibilitet — call center-medarbejderes måder at bruge distancearbejde. Tidsskrift for Arbejdsliv, 9(1), 44. https://doi.org/10.7146/tfa.v9i1.108604