Dilemmaer og læreprocesser i arbejdet med ældreomsorg — erfaringer fra et trivselsfremmende projekt på fire plejehjem i Københavns Kommune.
DOI:
https://doi.org/10.7146/tfa.v3i4.108356Resumé
Med udgangspunkt i omsorgsarbejdets centrale problemstillinger diskuteres erfaringer fra det trivselsfremmende projekt Fravær og Nærvær på fire plejehjem i Københavns Kommune. De forskellige tiltag i projektet betragtes i relation til de dilemmaer, der rummes i arbejdet med ældreomsorg, samt i relation til de læreprocesser, som projektarbejdet gav anledning til. I denne artikel beskrives nogle af de karakteristika, som medarbejdere på plejehjem oplever i udviklingen af ældreplejen. Endvidere diskuteres betydningen af, at medarbejderne får mere indflydelse og en højere grad af medansvar for den udvikling, der sker på arbejdspladsen.Downloads
Publiceret
2001-12-01
Citation/Eksport
Bilfeldt, A., & Hofmeister, E. (2001). Dilemmaer og læreprocesser i arbejdet med ældreomsorg — erfaringer fra et trivselsfremmende projekt på fire plejehjem i Københavns Kommune. Tidsskrift for Arbejdsliv, 3(4), 49. https://doi.org/10.7146/tfa.v3i4.108356
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket ét år efter publiceringen er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).