Læringsrum og arbejdsvilkår
DOI:
https://doi.org/10.7146/tfa.v3i2.108343Resumé
Hvilke læreprocesser er det egentlig som den megen fokusering på lærende organisationer og udviklende arbejde mm. baner vej for? Hvilke læremuligheder etableres i praksis på arbejdspladser, og hvad har de medet godt arbejdsliv at gøre? Artiklen forsøger gennem en præsentation af begrebet 'læringsrum' at indkredse en ramme til at analysere og forstå samspillet mellem læremuligheder, medarbejderindflydelse og arbejdsvilkår. Begrebet er et forsøg på at kombinere elementer fra teorier om organisatorisk læring og om udviklende arbejde.1Downloads
Publiceret
2001-06-01
Citation/Eksport
Bottrup, P. (2001). Læringsrum og arbejdsvilkår. Tidsskrift for Arbejdsliv, 3(2), 53. https://doi.org/10.7146/tfa.v3i2.108343
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket ét år efter publiceringen er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).