Hvor er samfundet blevet af i arbejdslivsforskningen?
DOI:
https://doi.org/10.7146/tfa.v2i4.108332Resumé
Casebeskrivelser om konkretiseringer af Det Udviklende arbejde på virksomhed x i Rudkøbing, af dannelsen af en fornuftig sikkerhedsorganisation på en boreplatform i Nordsøen, af de dialogformer der gør sig gældende når kvinder forsøger at få fodfæste i en mandedomineret teknisk afdeling i en norsk fylkeforvaltning, kan være utroligt spændende at læse og give en masse indsigt. Jeg kan også selv godt lide at skrive sådanne cases, eksempelvis for at formidle nuancer i en participatorisk udvikling og implementering af produktionsgrupper eller for at beskrive et lovende samspil mellem virksomhedsintern og ekstern læring. Casebeskrivelser på virksomhedsniveau er for mig en nødvendig del af en kvalitativ orienteret arbejdslivsforskning.Downloads
Publiceret
2000-12-01
Citation/Eksport
Clematide, B. (2000). Hvor er samfundet blevet af i arbejdslivsforskningen?. Tidsskrift for Arbejdsliv, 2(4), 75. https://doi.org/10.7146/tfa.v2i4.108332
Nummer
Sektion
Debat
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket ét år efter publiceringen er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).