Identitetsdannelse i midlertidige og spredte arbejdsfælleskaber- belyst via et relationelt perspektiv
DOI:
https://doi.org/10.7146/tfa.v2i4.108327Resumé
Artiklen argumenterer for, at udviklingen af medarbejdernes identitet og deltagelse i det danske arbejdsliv er en kompleks proces, hvor tre forskellige institutionaliserede ordningsmåder er opstået på forskellige tidspunkter i det 20. århundrede: kollektive forhandlinger, medbestemmelse og med-ledelse. Det antages, at disse institutioner er sat under pres som følge af fremvæksten af nye former for midlertidige og spredte arbejdsfælleskaber. Forfatterne ønsker at forstå, hvordan nye ordningsmåder bliver produceret i disse midlertidige og spredte arbejdsfælleskaber, og præsenterer teori, der kan bidrage hertil.Downloads
Publiceret
2000-12-01
Citation/Eksport
Metz, D., & Westenholz, A. (2000). Identitetsdannelse i midlertidige og spredte arbejdsfælleskaber- belyst via et relationelt perspektiv. Tidsskrift for Arbejdsliv, 2(4), 61. https://doi.org/10.7146/tfa.v2i4.108327
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket ét år efter publiceringen er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).