Investering i identitet som motivation i tilegnelsen af dansk for voksne
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v28i74.133032Referencer
Baun, R. (2019). Sprogportrætter og flersprogede subjekter i andetsprogspædagogikken. Upubliceret masterprojekt.
Busch, B. (2006). Language biographies – approaches to multilingualism in education and linguistic research. I: Busch, B., Jardine, A. & Tjoutuku, A. (red.), Language biographies for multilingual learning (s. 5-17). PREAESA Occasional Papers, no. 24. Cape Town: PREAESA.
Kristensen, K. (2020). Flygtninge laver sprogportrætter på en sommerlejr. Sprogforum 71, 84-90.
Norton, B. (1995). Social identity, investment, and language learning. TESOL QUARTERLY, 29 (1), 9-31.
Norton, B. (2000). Identity and language learning: Gender, ethnicity and educational change. Harlow: Pearson Education.
Norton, B. (2013). Identity and language learning: Extending the conversation. Harlow: Pearson Education.
Van Lier, L. (1988). The organization of repair in second-language classrooms. London: Longman Group.
Van Lier, L. (1996). Interaction in the language curriculum: Awareness, autonomy and authenticity. London: Longman.
Van Lier, L. (2000). From input to affordance: Social-interactive learning from an ecological perspective. I: Lantolf, J.P. (red.), Sociocultural theory and second language learning (s. 249-259). Oxford: Oxford University Press.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.