Queering af sprog- og kulturundervisningen – behovet for at arbejde imod den heteronormative dominans i engelskundervisningen
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132183Referencer
Dervin, F. (2015). Queering af sprog- og kulturundervisningen? Sprogforum, 60, 21-27.
Khawaja, I. (2005). Det selvkonstruerende menneske. Nordiske udkast, 33(1), 35-59.
Kirk, A. (2010). Køn – teoretisk set. I: Kirk, A., Scott, K. & Siemens, K. (red.), Åbne og lukkede døre – en antologi om køn i pædagogik (s. 13-38). København: Frydenlund.
LGBT Danmark (u.å.). Funktionsvarians. Lokaliseret d. 21. juni 2021 på lgbt.dk/ordbog/funktionsvarians/.
Nelson, C.D. (2009). Sexual identities in English language education. New York: Routledge.
Nicolaisen, M.M. (u.å.). First love på Gyldendal Engelsk (7.-10. klasse). Gyldendals fagportaler. Lokaliseret d. 20. december 2020 på engelsk. gyldendal.dk/topics/8_10_klasse/first-love.
Risager, K. (2014). Om at analysere kultur i læremidler. Sprogforum, 59, 78-86.
Risager, K. (2018). Representation of the world in language textbooks. Bristol: Multilingual Matters.
Svarstad, L. (2020). Cultural studies and intersectionality in English language education: Exploring students’ engagement in issues of celebrity, identity, gender and
sexuality. The Language Learning Journal, 1-13.
Tebbens, P. (2020). Queering af sprog- og kulturundervisningen – behovet for at arbejde imod den heteronormative dominans i engelskundervisningen. Folkeskolen.dk. Lokaliseret d. 28. januar 2021 på backend.folkeskolen.dk/~/9/5/bachelorprojektpaulatebbens.pdf.
Undervisningsministeriet (u.å.). Vejledning for faget engelsk. Lokaliseret d. 28. januar 2021 på Downloads/200813-engelsk-Vejledning-engelsk.pdf.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.