Queering af sprog- og kulturundervisningen – behovet for at arbejde imod den heteronormative dominans i engelskundervisningen

Forfattere

  • Paula Tebbens

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132183

Referencer

Dervin, F. (2015). Queering af sprog- og kulturundervisningen? Sprogforum, 60, 21-27.

Khawaja, I. (2005). Det selvkonstruerende menneske. Nordiske udkast, 33(1), 35-59.

Kirk, A. (2010). Køn – teoretisk set. I: Kirk, A., Scott, K. & Siemens, K. (red.), Åbne og lukkede døre – en antologi om køn i pædagogik (s. 13-38). København: Frydenlund.

LGBT Danmark (u.å.). Funktionsvarians. Lokaliseret d. 21. juni 2021 på lgbt.dk/ordbog/funktionsvarians/.

Nelson, C.D. (2009). Sexual identities in English language education. New York: Routledge.

Nicolaisen, M.M. (u.å.). First love på Gyldendal Engelsk (7.-10. klasse). Gyldendals fagportaler. Lokaliseret d. 20. december 2020 på engelsk. gyldendal.dk/topics/8_10_klasse/first-love.

Risager, K. (2014). Om at analysere kultur i læremidler. Sprogforum, 59, 78-86.

Risager, K. (2018). Representation of the world in language textbooks. Bristol: Multilingual Matters.

Svarstad, L. (2020). Cultural studies and intersectionality in English language education: Exploring students’ engagement in issues of celebrity, identity, gender and

sexuality. The Language Learning Journal, 1-13.

Tebbens, P. (2020). Queering af sprog- og kulturundervisningen – behovet for at arbejde imod den heteronormative dominans i engelskundervisningen. Folkeskolen.dk. Lokaliseret d. 28. januar 2021 på backend.folkeskolen.dk/~/9/5/bachelorprojektpaulatebbens.pdf.

Undervisningsministeriet (u.å.). Vejledning for faget engelsk. Lokaliseret d. 28. januar 2021 på Downloads/200813-engelsk-Vejledning-engelsk.pdf.

Downloads

Publiceret

2021-12-01

Citation/Eksport

Tebbens, P. (2021). Queering af sprog- og kulturundervisningen – behovet for at arbejde imod den heteronormative dominans i engelskundervisningen. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 27(73). https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132183

Nummer

Sektion

Artikler