Brobygning mellem videregående uddannelse og erhvervsliv i tysk og fransk – en behovsanalyse
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132182Referencer
Bjerril, S. (2020). Det helt store overblik: Sådan står det til med sprogene i uddannelsessystemet. Folkeskolen.dk, 10. november. Lokaliseret d. 1. juli 2021 på kurzelinks.de/8z4x.
Bojsen, H. (red.) (2018). Hvis du ikke kan sproget… Roskilde: Roskilde Universitets Forlag.
Hellekjær, G.O. (2010). Fokus på språk 25. Språkmakt og avmakt: Bruk av og behov for fremmedspråk i statsforvaltningen. Halden: Universitetet i Oslo/Fremmedspråksenteret. Lokaliseret d. 1. juli 2021 på https://kurzelinks.de/lfyr.
Kirilova, M. & Lønsmann, D. (2020). Dansk – nøglen til arbejde? Ideologier om sprogbrug og sproglæring i to arbejdskontekster i Danmark. Nordand – Nordisk
tidsskrift for andrespråksforskning, 15(1), 37-57. doi.org/10.18261/issn.2535-3381-2020-01-03.
Kulturfokus.de (2021). Seminar om livslang læring af nabosprogene – Region Sønderjylland-Schleswig DK. Kulturregion SønderjyllandSchleswig. Lokaliseret d. 1. juli
på: https://www.kulturfokus.de/dk/blog/2021/05/18/seminar-om-livslang-laering-af-nabosprogene/.
NCFF (Det Nationale Center for Fremmedsprog) (2021). Overgange og brobygning i fremmedsprogsfagene – en vifte af muligheder. Vidensnotat. Aarhus/København: Det Nationale Center for Fremmedsprog. Lokaliseret d. 1. juli 2021 på kurzelinks.de/ccxl.
Regeringen (2017). Strategi for styrkelse af fremmedsprog i uddannelsessystemet. København: Undervisnings- og Uddannelsesog Forskningsministeriet.
Rehbein, J. (1995). International sales talk. I: Ehlich, K. & Wagner, J. (red.), The discourse of business negotiation (s. 67-102). Berlin: De Gruyter.
Simonsen, I., Dreisig Sørensen, L. & Christensen, L.W. (2020). Fremmedsprog i og til et arbejdsliv. NCFF-støttet projekt. Kolding: Institut for Design og Kommunikation, Syddansk Universitet. Lokaliseret d. 1. juli 2021 på kurzelinks.de/aucc.
Vandermeeren, S. (2016). Dänisch oder Deutsch? Die Ergebnisse einer Fragebogenaktion unter norddeutschen und dänischen Manager_innen zum Sprachgebrauch und -bedarf ihrer Unternehmen. Linguistik Online, 79(5). doi: http://dJ.doi.org/10.13092/lo.79.3347.
Verstraete-Hansen, L. & Kanareva-Dimitrovska, A. (2020). Rapport. Kvalitetsudvikling og efteruddannelse i et brobygningsperspektiv. En behovsanalyse i faget fransk. Aarhus/København: Det Nationale Center for Fremmedsprog. Lokaliseret d. 1. juli 2021 på kurzelinks.de/mpij.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.