Opmærksomhed og tid: Om brug af digitale læremidler i folkeskolens tyskundervisning

Forfattere

  • Maria Pia Pettersson

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v27i72.132035

Referencer

Byram, M. (1997). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Bristol: Multilingual Matters.

Caspari, D. & Kleppin, K. (2008). Lernaufgaben: Kriterien und Beispiele. I: Tesch, B., Leupold, E. & Köller, O. (Hrsg.) (red.), Bildungsstandards Französisch; Konkret. Sekundarstufe 1. Berlin: Cornelsen.

Daryai-Hansen, P. & Fischer-Rasmussen, A.-M. (2020). Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – opsummering af undersøgelsens centrale resultater. Et projekt støttet af Det Nationale Center for Fremmedsprog. København Universitet. Lokaliseret d. 6. november 2020 på static-curis.ku.dk/portal/files/241313558/Opsummering_Tyskelevers_og_studerendes_kognition.pdf.

Elf, N. & Hansen, I.T. (red.) (2017). Hvad ved vi om undersøgelsesorienteret undervisning i dansk? Og hvordan vi kan bruge denne viden til at skabe bedre kvalitet i danskfagets litteraturundervisning i grundskolen? Delrapport KiMD. Lokaliseret d. 6. november 2020 på laeremiddel.dk/wp-content/uploads/2017/12/Forundersøgelse-delrapport-2-dansk.pdf.

Gissel, T.K. & Skovmand, K. (2018). Kategorisering af digitale læremidler. En undersøgelse af didaktiske, digitale læremidlers karakteristika. Læremiddel.dk. Lokaliseret d. 7. december 2020 på laeremiddel.dk/wp-content/uploads/2018/05/Kategorisering-af-digitalelæremidler.pdf.

Heringer, H.-J. (2017). Interkulturelle Kommunikation. Tübingen: A. Franke Verlag.

Pettersson, M.P. (2019). Potentialer for interkulturel dannelse i elevers praksisser i folkeskolens tyskundervisning. Et studie af spændingsfeltet mellem tyskfagets teoretiske, retoriske og kulturelle praksis. Ph.d.-afhandling. Odense: Syddansk Universitet.

Risager, K. & Svarstad, L.K. (2020). Verdensborgeren og den interkulturelle læring. Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Rosa, H. (2014). Fremmedgørelse og acceleration. København: Hans Reitzels Forlag.

van Lier, L. (1996). Interaction in the Language Curriculum. Awareness, Autonomy & Authenticity. Essex: Pearson Education.

Downloads

Publiceret

2022-06-20

Citation/Eksport

Pettersson, M. P. (2022). Opmærksomhed og tid: Om brug af digitale læremidler i folkeskolens tyskundervisning. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 27(72). https://doi.org/10.7146/spr.v27i72.132035