Opmærksomhed og tid: Om brug af digitale læremidler i folkeskolens tyskundervisning
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v27i72.132035Referencer
Byram, M. (1997). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Bristol: Multilingual Matters.
Caspari, D. & Kleppin, K. (2008). Lernaufgaben: Kriterien und Beispiele. I: Tesch, B., Leupold, E. & Köller, O. (Hrsg.) (red.), Bildungsstandards Französisch; Konkret. Sekundarstufe 1. Berlin: Cornelsen.
Daryai-Hansen, P. & Fischer-Rasmussen, A.-M. (2020). Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – opsummering af undersøgelsens centrale resultater. Et projekt støttet af Det Nationale Center for Fremmedsprog. København Universitet. Lokaliseret d. 6. november 2020 på static-curis.ku.dk/portal/files/241313558/Opsummering_Tyskelevers_og_studerendes_kognition.pdf.
Elf, N. & Hansen, I.T. (red.) (2017). Hvad ved vi om undersøgelsesorienteret undervisning i dansk? Og hvordan vi kan bruge denne viden til at skabe bedre kvalitet i danskfagets litteraturundervisning i grundskolen? Delrapport KiMD. Lokaliseret d. 6. november 2020 på laeremiddel.dk/wp-content/uploads/2017/12/Forundersøgelse-delrapport-2-dansk.pdf.
Gissel, T.K. & Skovmand, K. (2018). Kategorisering af digitale læremidler. En undersøgelse af didaktiske, digitale læremidlers karakteristika. Læremiddel.dk. Lokaliseret d. 7. december 2020 på laeremiddel.dk/wp-content/uploads/2018/05/Kategorisering-af-digitalelæremidler.pdf.
Heringer, H.-J. (2017). Interkulturelle Kommunikation. Tübingen: A. Franke Verlag.
Pettersson, M.P. (2019). Potentialer for interkulturel dannelse i elevers praksisser i folkeskolens tyskundervisning. Et studie af spændingsfeltet mellem tyskfagets teoretiske, retoriske og kulturelle praksis. Ph.d.-afhandling. Odense: Syddansk Universitet.
Risager, K. & Svarstad, L.K. (2020). Verdensborgeren og den interkulturelle læring. Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Rosa, H. (2014). Fremmedgørelse og acceleration. København: Hans Reitzels Forlag.
van Lier, L. (1996). Interaction in the Language Curriculum. Awareness, Autonomy & Authenticity. Essex: Pearson Education.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.