Flygtninge skaber sprogportrætter på sommerskole

Forfattere

  • Kitte Søndergård Kristensen

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v26i71.131883

Referencer

Biliteracy i børnehaven (2015). DVD. Produceret af Persona film for VIA University College i samarbejde med Aarhus Kommune og med støtte fra Undervisningsministeriets udlodningsmidler. Tilrettelæggelse Mette Bahnsen og Jens Haaning, Persona Film, og Kitte Søndergaard Kristensen, VIA University College. Lokaliseret d. 24. marts 2020 på https://vimeo.com/104697597.

Busch, B. (2018). The language portrait in multilingualism research: Theoretical and methodological considerations. Working Papers in Urban Language & Literacies. Paper 236, 1-13.

Daugaard, L.M., Jensen, N.H. & Kristensen, K.S. (2018). Tæt på ‘de nyankomne elever’. Sprogportrættet som redskab i basisundervisningen i dansk som andetsprog. I: Daugaard, L.M. Jensen, N.H. & Kristensen, K.S. (red.), Nyankomne elever i skolen. Sprogpædagogiske perspektiver på basisundervisning i dansk som andetsprog (s. 9-29). Aarhus: KvaN.

Jensen, N.H. (2014). Sprogportrætter kan fortælle hvad elever ved og tænker om sprog. Sproglæreren, 3, 29-31.

Wolf, G. (2014). På opdagelse i elevernes sproglige repertoirer – på vej mod en heteroglossisk fremmedsprogsundervisning? Sprogforum, 59, 87-94.

Downloads

Publiceret

2020-12-01

Citation/Eksport

Søndergård Kristensen, K. (2020). Flygtninge skaber sprogportrætter på sommerskole. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 26(71). https://doi.org/10.7146/spr.v26i71.131883