Flygtninge skaber sprogportrætter på sommerskole
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v26i71.131883Referencer
Biliteracy i børnehaven (2015). DVD. Produceret af Persona film for VIA University College i samarbejde med Aarhus Kommune og med støtte fra Undervisningsministeriets udlodningsmidler. Tilrettelæggelse Mette Bahnsen og Jens Haaning, Persona Film, og Kitte Søndergaard Kristensen, VIA University College. Lokaliseret d. 24. marts 2020 på https://vimeo.com/104697597.
Busch, B. (2018). The language portrait in multilingualism research: Theoretical and methodological considerations. Working Papers in Urban Language & Literacies. Paper 236, 1-13.
Daugaard, L.M., Jensen, N.H. & Kristensen, K.S. (2018). Tæt på ‘de nyankomne elever’. Sprogportrættet som redskab i basisundervisningen i dansk som andetsprog. I: Daugaard, L.M. Jensen, N.H. & Kristensen, K.S. (red.), Nyankomne elever i skolen. Sprogpædagogiske perspektiver på basisundervisning i dansk som andetsprog (s. 9-29). Aarhus: KvaN.
Jensen, N.H. (2014). Sprogportrætter kan fortælle hvad elever ved og tænker om sprog. Sproglæreren, 3, 29-31.
Wolf, G. (2014). På opdagelse i elevernes sproglige repertoirer – på vej mod en heteroglossisk fremmedsprogsundervisning? Sprogforum, 59, 87-94.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.