Professionalisering af dansk som andetsprog i samspil med arbejde, praktik og IGU-forløb

Forfattere

  • Ellen Bertelsen

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v24i66.128651

Nøgleord:

Professionalisering, Dansk, Andetsprog, Praktik

Resumé

Resumé

Referencer

Lund, K. (2007). Evaluering af TUP-projektet for tosprogede kursister. I: Bertelsen, E. m.fl. (red.), Dansk som andetsprog anvendt fleksibelt i AMU. Den Tværgående udviklingspulje, EUC Nordvestsjælland og Holbæk Sprogcenter 2007: 25-38. Tilgængelig i fuldtekst på www.emu.dk og www.eucnvs.dk

Lund, K. (2014). Arbejdsmarkedsrettet danskundervisning fra dag et. Ny lov for begynderundervisning inden for dansk som andetsprog for voksne. Fokus, 62, 20-24. www.uddannelsesforbundet.dk./fokus.aspx

Lund, K. & Bertelsen, E. (2009). At mestre et uddannelsesfagligt fremmed/andetsprog – en forudsætning på en videregående uddannelse. Sprogforum, 44, 17-24.

Lund, K., Bertelsen, E. og Sørensen, M. S. (2006). Muligheder og barrierer. En undersøgelse af overgangen mellem sprogcentre og erhvervsrettede uddannelser. København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration. 253 sider. Tilgængelig i fuldtekst på www.inm.dk

NirasKonsulenterne, Lund, K. & Bertelsen, E. (2009a). Evaluering af puljen Grundkursus i arbejdsmarkedsdansk – pulje til ny fleksibel beskæftigelsesrettet danskundervisning. Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration. www.nyidanmark.dk

NirasKonsulenterne, Lund, K. & Bertelsen, E. (2009b). God praksis på kurser i arbejdsmarkedsdansk. Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration. www.nyidanmark.dk

Downloads

Publiceret

2018-12-12

Citation/Eksport

Bertelsen, E. (2018). Professionalisering af dansk som andetsprog i samspil med arbejde, praktik og IGU-forløb. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 24(66), 24–32. https://doi.org/10.7146/spr.v24i66.128651