En ny lærebog til analyse af kulturpædagogik
Boganmeldelse af Representations of the World in Language Textbooks
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128137Nøgleord:
Anmeldelse, Lærebog, KulturpædagogikResumé
Resumé
Referencer
Andersen, H. & Risager, K. (1977). Samfunds- og kulturformidling. I: Glahn, E. m.fl. (red), Fremmedsprogspædagogik (s. 27-53). København: Gyldendal.
Risager, K. (1994). Kulturforståelse i sprogundervisningen – hvorhen? Sprogforum, 1, 7-13.
Risager, K. (2003). Det nationale dilemma i sprog- og kulturpædagogikken: Et studie i forholdet mellem sprog og kultur. København: Akademisk Forlag.
Risager, K. (2006). Language and culture. Global flows and local complexity. Clevedon: Multilingual Matters.
Risager, K. (2007). Language and culture pedagogy: From a national to a transnational paradigm. Clevedon: Multilingual Matters.
Risager, K. (2011). Research timeline: The cultural dimensions of language teaching and learning. Language Teaching, 44(4), 485-499.
Risager, K. (2018). Representations of the world in language textbooks. Clevedon: Multilingual Matters.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.