Fremmedsproglig dialog i et ikt-didaktisk design

Forfattere

  • Anne Fonnesbech Hjørring Gymnasium og HF
  • Marianne Nygaard Kolding Skanderborg-Odder Center for Uddannelse
  • Brigitte Tonn Kildedamsskolen afd. Vipperød, Holbæk

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128134

Nøgleord:

Fremmedsprog, Dialog, Didaktik

Resumé

Resumé

Forfatterbiografier

Anne Fonnesbech, Hjørring Gymnasium og HF

Cand.mag. og master i ikt og læring, lektor

Marianne Nygaard Kolding, Skanderborg-Odder Center for Uddannelse

Cand.mag. og master i ikt og læring, lektor

Brigitte Tonn, Kildedamsskolen afd. Vipperød, Holbæk

Lærer og master i ikt og læring

Referencer

Ambjørn, L. (2006). Om tale, tiltale og samtale i fremmedsproglig mundtlighed. Anglo Files: Sprog, skriftlighed, retorik, 139, 14-23.

Bakhtin, M.M. (1986). The problem of speech genres. I: Emerson, C. & Holquist, M. (red.), Speech genres and other late essays. Austin, TX: University of Texas Press.

Fonnesbech, A., Kolding, M.N. & Tonn, B. (2017). Uformel samtale på fremmedsprog i et ikt-didaktisk design (Project Library, Aalborg University). Lokaliseret d. 19. december på: http://projekter.aau.dk/projekter/en/studentthesis/uformel-samtale-paafremmedsprog-i-etiktdidaktiskdesign(419436c8-069f-4e65-87b7-49dc57dd451c).html.

Henriksen, B. (2014). Mundtlig sprogproduktion. I: Andersen, H.L., Fernández, S.S., Fristrup, D. & Henriksen, B. (red.), Fremmedsprog i gymnasiet: teori, praksis og udsyn (s. 103-114). Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Linoit: Lokaliseret d. 5. august 2018 på: http://en.linoit.com/.

Quizlet: Lokaliseret d. 5. august 2018 på: https://quizlet.com/.

Skype: Lokaliseret d. 5. august 2018 på: https://www.skype.com/da/.

VoiceThread: Lokaliseret d. 5. august 2018 på: http://voicethread.com/.

Wenger, E. (2004). Praksisfællesskaber: Læring, mening og identitet. København: Hans Reitzels Forlag.

Downloads

Publiceret

2022-03-07

Citation/Eksport

Fonnesbech, A., Nygaard Kolding, M., & Tonn, B. (2022). Fremmedsproglig dialog i et ikt-didaktisk design . Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 24(67), 60–67. https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128134