Nutidens bliven-barn
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v13i40.114568Resumé
Med denne artikel vil jeg præsentere et procesorienteret syn på børne- og ungdoms- litteraturens rolle i undervisningen. Fokus er på danskundervisningen, men poin- terne er også relevante for fremmed- og andetsprogsundervisningen fordi den procesorienterede tilgang inddrager litteraturen med henblik på at engagere ele- verne og stimulere et metabevidst arbejde med sprog og litteratur.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.