Børnebøger og tosprogede børn i indskolingen

Forfattere

  • Jette Løntoft

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v13i40.114566

Resumé

Hvert år viser kommunale sprogscreeninger, at et meget betydeligt antal skolebe- gyndere, som har dansk som deres andetsprog, har et massivt behov for fortsat støtte til deres andetsprogstilegnelse. I år viser tallene fra Århus kommune således, at 420 tosprogede børn, svarende til 71,2 %, vurderes til at have et “ikke uvæsent- ligt behov for dansk som andetsprog” (kilde: www.aarhuskommune.dk). (...)

Downloads

Publiceret

2007-10-01

Citation/Eksport

Løntoft, J. (2007). Børnebøger og tosprogede børn i indskolingen. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 13(40), 35–40. https://doi.org/10.7146/spr.v13i40.114566