Gymnasiet i en brydningstid – om kommunikation og kompetencer

Forfattere

  • Nanna Bjargum

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v14i42.114534

Resumé

At mange gymnasie- og hf-lærere i disse år oplever store frustrationer over reformen af ungdomsuddannelserne, er der en række forklaringer på: øget arbejdspres, vold- som stigning i antallet af møder, ændrede arbejdsgange, manglende efteruddan- nelse og sidst, men ikke mindst en følelse af, at ens fag er blevet kvalitetsmæssigt for- ringet på grund af lavere timetal og færre skriftlige opgaver i uskøn kombination med, at de faglige krav i læreplanen bestemt ikke er blevet nedtonet, snarere tvært- imod. (...)

Downloads

Publiceret

2008-06-01

Citation/Eksport

Bjargum, N. (2008). Gymnasiet i en brydningstid – om kommunikation og kompetencer. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 14(42), 8–14. https://doi.org/10.7146/spr.v14i42.114534