World Theatre and Theatre of the Moment
DOI:
https://doi.org/10.7146/peri.v19iSI.137789Resumé
Kristensen gives an overall artistic discussion of FIX&FOXY and draws a thread from the company’s beginning as a theatrical variant of contemporary art, to Peter Osborne's analysis of what contemporary art is today.
Referencer
Christoffersen, E. E, 2015. Udflugt til stranden. Anmeldelse af FIX&FOXYs Ungdom. (Online). Hentet fra https://www.peripeti.dk/2015/02/18/anmeldelse-af-ungdom-ved-fixfoxy/. [Tilgået 22.09.2022].
Das Beckwerk, 2011. History of Democracy / 4 - Destination Iraq (Hjemmeside). Hentet fra:
http://dasbeckwerk.com/History_of_The_Democracy/4_-_Destination_Iraq/ [Tilgået 01.07.2022].
Kristensen, J, 2019. Uhåndgribelige konflikter. En case i teaterarbejde med komplekse problemstillinger. I: Böhnisch, S. og Eidsaa, R.M Kunst og konflikt. Teater, visuell kunst og musikk i kontekst. Oslo: Universitetsforlaget
Osborne, P 2018. The Postconceptual Condition. London: Verso.
Osborne, P, 2013. Anywhere or Not At All. Philosophy of Contemporary Art. London: Verso.
Osborne, P, 2010. Contemporary Art is Post-Conceptual Art (online). Hentet fra https://silo.tips/download/contemporary-art-is-post-conceptual-art [Tilgået 01.07.2022].
Pelle Brage & Co, 2019. People’s museum@Birzeit, Palestine (Hjemmeside). Hentet fra: https://pellebrage.com/peoples-museum/ [Tilgået 01.07.2022].
Rau, M, 2018. What Is World Theater? I: Rau, Milo, Globaler Realismus / Global Realism: Golden Book 1. Berlin: Verbrechen Verlag.
Rosenvinge, L 2018. Kunstværker, der ikke vil stå stille (online). Hentet fra https://pellebrage.com/kunstvaerker_der_ikke_vil_staa_stille/ [Tilgået 01.07.2022].
Superflex, 2011. Supergas. Don’t Waste Waste (Hjemmeside). Hentet fra:http://www.suprgas.dk/introduction/ [Tilgået 01.07.2022].
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Det følgende vedrører alle Peripeti-udgivelser fra 2024, nr. 39, og senere:
Peripeti er et Diamond Open Access-tidsskrift, der giver direkte open acces til publiceret indhold ud fra princippet om, at det at gøre forskning frit tilgængelig for offentligheden understøtter en større global udveksling af viden.
Forfattere skal ikke betale for indsendelse, redigering eller offentliggørelse af artikler.
Forfattere, der bidrager til Peripeti, bevarer ophavsretten til deres artikler.
Forfattere accepterer at udgive artikler under en Creative Commons CC-BY-NC 4.0-licens. Vilkårene for denne licens tillader brugere frit at kopiere og videredistribuere materialet i ethvert medie eller format og at tilpasse, transformere og bygge videre på materialet, så længe der gives passende kreditering, et link til licensen gives, og eventuelle ændringer angives. Brugere må ikke dele eller tilpasse materialet til kommercielle formål uden samtykke fra licensgiveren. Brugen af licensen må ikke på nogen måde antyde, at licensgiveren støtter tredjeparten eller dennes brug. Licensen kan ikke tilbagekaldes.
Forfattere opfordres til at lægge deres artikler ud på personlige og/eller institutionelle hjemmesider for at sikre endnu større offentlig adgang efter udgivelsen. Forfattere har ret til at arkivere deres artikler i fondes og offentlige institutioners arkiver, men Peripeti anmoder om, at forfattere bruger et direkte link til den publicerede artikel på tidsskriftets hjemmeside, når det er muligt, da Peripeti som en ikke-kommerciel, offentligt finansieret udgiver er afhængig af niveauet af brugeraktivitet på tidsskriftets hjemmeside.
Vedrørende tidligere udgivelser, indtil 2024, herunder nr. 38:
Ophavsretten deles mellem Peripeti og forfatteren/forfatterne. Tidsskriftet er et open access-tidsskrift, der giver direkte adgang til alt indhold baseret på princippet om, at det at gøre forskning frit tilgængelig for offentligheden understøtter en større global udveksling af viden. Brugere kan frit kopiere og dele materiale i ethvert medie eller format, så længe der gives passende kreditering. Enhver anden brug kræver skriftligt samtykke fra indehaverne af ophavsretten.