Love Theater: Intangible Conflicts
DOI:
https://doi.org/10.7146/peri.v19iSI.137746Resumé
Kristensen went to Bangkok to cast a prostitute who should play the leading character in Love Theater. The performance was based on her own life-experiences as prostitute, and the article is reflecting on intangible conflicts, regarding the prejudices of an audience.
Referencer
Bailin, S. (1993). Drama as Experience: A critical view. I Canadian Journal of Education, 18 (2, Spring), 95–105.
Brunetière, F. (1893). La loi du théâtre. I E. Noël & E. Stoulling (Red.), Annales du théâtre et de la musique (s. i-xx). Paris: L´Académie française.
Castelein, T. (2013, 17. april). ALLAH®. Hentet fra http://www.coroflot.com/teun/ALLAH%C2%AE.
DAS BECKWERK. (2011). Das Beckwerk museum. Hentet fra http://dasbeckwerk.com
Evans, M. (2008) Innføring i dramaturgi (3. oplag). Oslo: J.W. Cappelens Forlag.
Frost, M. & Lynch, D. (forfatter, instruktør). (1990–1991). Twin Peaks [TV-serie]. USA: Lynch/Frost Productions, Propaganda Films, Spelling Entertaintment.
Gade, S. (2009). Pretty woman walking down the street. Peripeti: Tidsskrift for dramaturgiske studier, (11), 103–112.
Gade, S. (2010). Intervention og kunst. Socialt og politisk engagement i samtidskunsten. København: Forlaget Politisk Revy.
Hesselaa, B. (2001). Line Knutzons dramatik. København: Borgens Forlag.
Klein, N. (2001). No logo: Mærkerne, magten, modstanden. København: Klim.
PUNCHDRUNK THEATRE. (u.å.). These things are mysteries not to be explained but you will understand when you get there alone. Hentet 31. oktober 2018 fra https://www.punchdrunk.com/.
Schechner, R. (1994). Environmental theater. New York: Applause.
SIGNA. (u.å.) SIGNA. Hentet 31. oktober 2018 fra http://signa.dk/.
Superflex. (u.å) TOOLS. Hentet 1.februar 2019 fra https://superflex.net/tools
Szondi, P. (1987). Theory of the modern drama. Cambridge: Polity Press.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Det følgende vedrører alle Peripeti-udgivelser fra 2024, nr. 39, og senere:
Peripeti er et Diamond Open Access-tidsskrift, der giver direkte open acces til publiceret indhold ud fra princippet om, at det at gøre forskning frit tilgængelig for offentligheden understøtter en større global udveksling af viden.
Forfattere skal ikke betale for indsendelse, redigering eller offentliggørelse af artikler.
Forfattere, der bidrager til Peripeti, bevarer ophavsretten til deres artikler.
Forfattere accepterer at udgive artikler under en Creative Commons CC-BY-NC 4.0-licens. Vilkårene for denne licens tillader brugere frit at kopiere og videredistribuere materialet i ethvert medie eller format og at tilpasse, transformere og bygge videre på materialet, så længe der gives passende kreditering, et link til licensen gives, og eventuelle ændringer angives. Brugere må ikke dele eller tilpasse materialet til kommercielle formål uden samtykke fra licensgiveren. Brugen af licensen må ikke på nogen måde antyde, at licensgiveren støtter tredjeparten eller dennes brug. Licensen kan ikke tilbagekaldes.
Forfattere opfordres til at lægge deres artikler ud på personlige og/eller institutionelle hjemmesider for at sikre endnu større offentlig adgang efter udgivelsen. Forfattere har ret til at arkivere deres artikler i fondes og offentlige institutioners arkiver, men Peripeti anmoder om, at forfattere bruger et direkte link til den publicerede artikel på tidsskriftets hjemmeside, når det er muligt, da Peripeti som en ikke-kommerciel, offentligt finansieret udgiver er afhængig af niveauet af brugeraktivitet på tidsskriftets hjemmeside.
Vedrørende tidligere udgivelser, indtil 2024, herunder nr. 38:
Ophavsretten deles mellem Peripeti og forfatteren/forfatterne. Tidsskriftet er et open access-tidsskrift, der giver direkte adgang til alt indhold baseret på princippet om, at det at gøre forskning frit tilgængelig for offentligheden understøtter en større global udveksling af viden. Brugere kan frit kopiere og dele materiale i ethvert medie eller format, så længe der gives passende kreditering. Enhver anden brug kræver skriftligt samtykke fra indehaverne af ophavsretten.