Forvaltningen af publikums ubehag
FIX&FOXY som politisk konfrontationskunst
DOI:
https://doi.org/10.7146/peri.v19iS11.134858Resumé
Forvaltningen af publikums ubehag. FIX&FOXY som politisk konfrontationskunst by Laura Luise Schultz. She describes the approach to the audience in various of performances and highlights, that a central feature of FIX&FOXY's political remediation is their sophisticated engagement with the audience and managing of the audience's discomfort.
Referencer
Almbjerg, S. I. (2017. 16. 9.). “Venstrefløjen er præget af en enorm selvgodhed” in Berlingske.
Bishop, C. (2004). “Antagonism and Relational Aesthetics” in OCTOBER #110, Fall.
Christoffersen, E. E (2017). “Tilskuerrelationen i FIX&FOXYs forestillinger” in Peripeti #27-28.
Christoffersen, E. E, og Krøgholt, I, (2017). “Interview med Instruktør og dramaturg Jeppe
Kristensen omkring Ungdom” in Peripeti #27-28.
Daugaard, S. (2017) “Den venstredrejede teaterghettos auto-knock-out” in Peripeti #27-28.
Mouffe, C. (2005). “Which Public Space for Critical Artistic Practices”. Netpubliceret
foredrag afholdt ved The Institute of Choreography and Dance (Firkin Crane).
https://readingpublicimage.files.wordpress.com/2012/04/chantal_mouffe_cork_caucus.pdf
set 22. maj 2022.
Rancière, R. (2017). “Attacks on “populism” seek to enshrine the idea that there is no alternative” The Verso blog, set d. 15. juni 2022: https://www.versobooks.com/blogs/3193-attacks-on-populism-seek-to-enshrine-the-idea-that-there-is-no-alternative
Rancière, J. (2014). “Den frigjorte tilskuer” in Kultur & Klasse #118.
Rancière, J. (1991). The Ignorant Schoolmaster, Stanford University Press.
Jacques Rancière, J. (2021). Ti teser om politik, Aleatorik.
Peter Schepelern, P. (2004). “Lidelse i et allegorisk univers” in Ekko #20.
Schultz, L. L. (2019). “Dark Noon – er du bange for din egen skygge?” in Norsk Shakespearetidsskrift #2-3.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Det følgende vedrører alle Peripeti-udgivelser fra 2024, nr. 39, og senere:
Peripeti er et Diamond Open Access-tidsskrift, der giver direkte open acces til publiceret indhold ud fra princippet om, at det at gøre forskning frit tilgængelig for offentligheden understøtter en større global udveksling af viden.
Forfattere skal ikke betale for indsendelse, redigering eller offentliggørelse af artikler.
Forfattere, der bidrager til Peripeti, bevarer ophavsretten til deres artikler.
Forfattere accepterer at udgive artikler under en Creative Commons CC-BY-NC 4.0-licens. Vilkårene for denne licens tillader brugere frit at kopiere og videredistribuere materialet i ethvert medie eller format og at tilpasse, transformere og bygge videre på materialet, så længe der gives passende kreditering, et link til licensen gives, og eventuelle ændringer angives. Brugere må ikke dele eller tilpasse materialet til kommercielle formål uden samtykke fra licensgiveren. Brugen af licensen må ikke på nogen måde antyde, at licensgiveren støtter tredjeparten eller dennes brug. Licensen kan ikke tilbagekaldes.
Forfattere opfordres til at lægge deres artikler ud på personlige og/eller institutionelle hjemmesider for at sikre endnu større offentlig adgang efter udgivelsen. Forfattere har ret til at arkivere deres artikler i fondes og offentlige institutioners arkiver, men Peripeti anmoder om, at forfattere bruger et direkte link til den publicerede artikel på tidsskriftets hjemmeside, når det er muligt, da Peripeti som en ikke-kommerciel, offentligt finansieret udgiver er afhængig af niveauet af brugeraktivitet på tidsskriftets hjemmeside.
Vedrørende tidligere udgivelser, indtil 2024, herunder nr. 38:
Ophavsretten deles mellem Peripeti og forfatteren/forfatterne. Tidsskriftet er et open access-tidsskrift, der giver direkte adgang til alt indhold baseret på princippet om, at det at gøre forskning frit tilgængelig for offentligheden understøtter en større global udveksling af viden. Brugere kan frit kopiere og dele materiale i ethvert medie eller format, så længe der gives passende kreditering. Enhver anden brug kræver skriftligt samtykke fra indehaverne af ophavsretten.