Fællesskabsformater

100 procent København, 2013, Fædre, 2015, All my dreams come true, 2013, Kalaallit Aalborgimiitut, 2015, Uropa, 2016, The Provocateur, 2015, Bâtiment, 2016, 46+1, 2017.

Forfattere

  • Erik Exe Christoffersen
  • Ida Krøgholt

DOI:

https://doi.org/10.7146/peri.v14i27/28.110436

Nøgleord:

teater og fællesskaber, virkelighedsteater, postdramatisk teater

Resumé

Fællesskabsformater af Erik Exe Christoffersen og Ida Krøgholt er et essay der peger på forskellige formater for virkelighedsteater. De omtalte forestillinger benytter ikke-professionelle aktører og på varierende vis i en bestemt by (100 procent København, 2013), i et tematisk fællesskab (Fædre, 2015), et drømmende fællesskab (All my dreams come true, 2013), et etnografisk fællesskab (Kalaallit Aalborgimiitut, 2015), et asylpolitisk fællesskab (Uropa, 2016), et nationalt fællesskab (The Provocateur, 2015), et stedsspecifikt fællesskab (Bâtiment, 2016), et genetisk fællesskab (46+1, 2017).

Downloads

Publiceret

2017-01-01

Citation/Eksport

Christoffersen, E. E., & Krøgholt, I. (2017). Fællesskabsformater: 100 procent København, 2013, Fædre, 2015, All my dreams come true, 2013, Kalaallit Aalborgimiitut, 2015, Uropa, 2016, The Provocateur, 2015, Bâtiment, 2016, 46+1, 2017. Peripeti, 14(27/28), 156–173. https://doi.org/10.7146/peri.v14i27/28.110436

Nummer

Sektion

Essays, artikler og interviews