At være borger på Borgerscenen
DOI:
https://doi.org/10.7146/peri.v14i27/28.110433Nøgleord:
Aarhus Teaters Borgerscene, det personlige på scenen, virkelighedsteaterResumé
At være borger på Borgerscenen af Sofie Heidelbach er et essay om den kinæstetiske læring hos de medvirkende borgere i forestillingen Processen Aarhus Teaters Borgerscene (2015). Forfatteren var selv medvirkende i forestillingen.
Referencer
Barba, Eugenio (2010): On directing and dramaturgy – burning the house, Oxon, Routledge.
Eriksson, Birgit (2014): ”Mellem kommunikation og kreativitet”, in: Kultur og Klasse, nr. 118.
Jørgensen, Tine Byrdal (2016): ”Borgerscener og kunstkritik”, in: Peripeti 24.
Kjølner, Torunn (2009): “Devising og konceptuel devising”, in: Kobbernagel, Lene (red.): Skuespilleren på arbejde, Frydenlund, København K.
Kobbernagel, Lene (2009): ”Viewpointteknikken” in: Kobbernagel, Lene (red.): Skuespilleren på arbejde, Frydenlund, København K.
Eriksson, Birgit (2014): ”Mellem kommunikation og kreativitet”, in: Kultur og Klasse, nr. 118.
Jørgensen, Tine Byrdal (2016): ”Borgerscener og kunstkritik”, in: Peripeti 24.
Kjølner, Torunn (2009): “Devising og konceptuel devising”, in: Kobbernagel, Lene (red.): Skuespilleren på arbejde, Frydenlund, København K.
Kobbernagel, Lene (2009): ”Viewpointteknikken” in: Kobbernagel, Lene (red.): Skuespilleren på arbejde, Frydenlund, København K.
Downloads
Publiceret
2017-01-01
Citation/Eksport
Heidelbach, S. (2017). At være borger på Borgerscenen. Peripeti, 14(27/28), 123–127. https://doi.org/10.7146/peri.v14i27/28.110433
Nummer
Sektion
Essays, artikler og interviews
Licens
Copyright Peripeti og forfatterne - Artiklerne er tilgængelige for direkte links.