Det er tilladt at spille og kysse

Iscenesættelsesstrategier mellem autenticitet og spil, eksemplificeret ved iscenesættelsen Diesen Kuss der ganzen Welt.

Forfattere

  • Miriam Tscholl

DOI:

https://doi.org/10.7146/peri.v11i21.109419

Nøgleord:

Borgerscene, iscenesættelsesstrategier, autenticitet, scenekunst, dokumentarisme, virkelighedsteater

Resumé

Iscenesættelsesstrategier mellem autenticitet og spil, eksemplificeret ved iscenesættelsen Diesen Kuss der ganzen Welt. Miriam Tscholl beskriver sin egen forestilling Diesen Kuss der ganzen Welt på borgerscenen i Dresden fra 2011, som blandede dokumentariske tekster i form af interviews med de medvirkende borgere og et udvalg af Schiller-tekster.

Downloads

Publiceret

2014-01-01

Citation/Eksport

Tscholl, M. (2014). Det er tilladt at spille og kysse: Iscenesættelsesstrategier mellem autenticitet og spil, eksemplificeret ved iscenesættelsen Diesen Kuss der ganzen Welt. Peripeti, 11(21), 94–98. https://doi.org/10.7146/peri.v11i21.109419