Det er tilladt at spille og kysse
Iscenesættelsesstrategier mellem autenticitet og spil, eksemplificeret ved iscenesættelsen Diesen Kuss der ganzen Welt.
DOI:
https://doi.org/10.7146/peri.v11i21.109419Nøgleord:
Borgerscene, iscenesættelsesstrategier, autenticitet, scenekunst, dokumentarisme, virkelighedsteaterResumé
Iscenesættelsesstrategier mellem autenticitet og spil, eksemplificeret ved iscenesættelsen Diesen Kuss der ganzen Welt. Miriam Tscholl beskriver sin egen forestilling Diesen Kuss der ganzen Welt på borgerscenen i Dresden fra 2011, som blandede dokumentariske tekster i form af interviews med de medvirkende borgere og et udvalg af Schiller-tekster.
Downloads
Publiceret
2014-01-01
Citation/Eksport
Tscholl, M. (2014). Det er tilladt at spille og kysse: Iscenesættelsesstrategier mellem autenticitet og spil, eksemplificeret ved iscenesættelsen Diesen Kuss der ganzen Welt. Peripeti, 11(21), 94–98. https://doi.org/10.7146/peri.v11i21.109419
Nummer
Sektion
Essays
Licens
Copyright Peripeti og forfatterne - Artiklerne er tilgængelige for direkte links.