Sisters Hope, immersiv teater Sisters Academy

Et uddannelsessystem neddyppet i sanselighed

Forfattere

  • Gry Worre Hallberg
  • Anna Lawaetz
  • Ida Krøgholt

DOI:

https://doi.org/10.7146/peri.v10i20.109401

Resumé

Med udgangspunkt i det performance-kunstneriske uddannelseseksperiment Sisters Academy indgår lektor Ida Krøgholt og ’søstrene’ bag Sisters Hope (performer og ph.d.-studerende Anna Lawaetz og performer, kurator og ekstern lektor Gry Worre Hallberg) i en dialog omkring præmissen: Hvis samfundet efter krisen får et helt nyt sæt af værdier funderet i den æstetiske dimension, hvordan ville et uddannelsessystem så se ud? Og hvordan arbejder vi kunstpædagogisk med denne præmis i Sisters Academy? 

Referencer

Bishop, Claire: Participation and spectacle: Where are we now? i Nato hompson (edt.): Living as Form. Socially engaged art from 1991 - 2011. New York: The Mit Pres. Creative Time Books, 2012.
Horkheimer, Max and Adorno, Theodor: Oplysningens Dialektik, ilosoiske fragmenter, København: Gyldendal, 1994 (1944/47)
Lehmann, Niels Overgaard: Pragmatisk dualisme: dannelse mellem rationalitet og rationalitetskritik, Johansen, M.B. (Redaktør), in: Dannelse. Århus : Århus Universitetsforlag, 2002
Marcuse, Herbert: Eros & civilisation, London: Sphere Books, 1970 (1955)

Downloads

Publiceret

2021-12-02

Citation/Eksport

Worre Hallberg, G., Lawaetz, A., & Krøgholt, I. (2021). Sisters Hope, immersiv teater Sisters Academy: Et uddannelsessystem neddyppet i sanselighed. Peripeti, 10(20), 94–104. https://doi.org/10.7146/peri.v10i20.109401