Sisters Hope

En kunstpædagogisk strategi forankret i en samtidskunstnerisk tendens

Forfattere

  • Gry Worre Hallberg
  • Anna Lawaetz

DOI:

https://doi.org/10.7146/peri.v8i15.108214

Nøgleord:

Sisters Hope, Gry Worre Hallberg, Anna Lawaetz, lærer-i-rolle, kunstpædagogik, dramapædagogik

Resumé

I denne artikel indføres læseren i fiktionsuniverset og læringsmetoden Sisters Hope, der er inspireret af en ny tendens indenfor performancekunsten, som vi kalder ’levende og relationelle fiktive paralleluniverser’. Især udfoldes forskydningen af lærer- og elevrollen indenfor Sisters Hopes absurde univers i forhold til mere traditionelle læringsmetoder.

Downloads

Publiceret

2011-01-01

Citation/Eksport

Worre Hallberg, G., & Lawaetz, A. (2011). Sisters Hope: En kunstpædagogisk strategi forankret i en samtidskunstnerisk tendens. Peripeti, 8(15), 104–112. https://doi.org/10.7146/peri.v8i15.108214