Kunstuddannelser i forandring

Forfattere

  • Janikke Branth
  • Rasmus Malling Skov Jeppesen Malling Skov Jeppesen
  • Anne Geertsen

DOI:

https://doi.org/10.7146/peri.v8i15.108212

Nøgleord:

Mikkel Bogh, Det Kongelige Danske Kunstakademi, Bolognaprocessen, Sverre Røhdahl, Statens Teaterskole, Pablo Llambias, Forfatterskolen, kunstpædagogik, Jens August Wille, Axel Momme, Syddansk Musikkonservatorium og Skuespillerskole, kunstuddannelse

Resumé

Peripeti har spurgt rektorerne på fire danske kunstuddannelser, hvilke udfordringer og muligheder de ser for udvikling af kunstpædagogik på deres skoler. Hvordan håndterer de forholdet mellem tradition og udvikling? Mellem en pædagogik baseret på erfaringsbaseret intuition og baseret på systematisk refleksion? Mellem
stadigt aktuelle romantiske ideer om det skabende subjekt på den ene side og samtidens tværmediale og kollektive kunstprojekter på den anden. Og hvordan takler de presset fra omverdenen – fx i form af Bologna-processen?

Downloads

Publiceret

2011-01-01

Citation/Eksport

Branth, J., Malling Skov Jeppesen, R. M. S. J., & Geertsen, A. (2011). Kunstuddannelser i forandring. Peripeti, 8(15), 67–89. https://doi.org/10.7146/peri.v8i15.108212