Kunstuddannelser i forandring
DOI:
https://doi.org/10.7146/peri.v8i15.108212Nøgleord:
Mikkel Bogh, Det Kongelige Danske Kunstakademi, Bolognaprocessen, Sverre Røhdahl, Statens Teaterskole, Pablo Llambias, Forfatterskolen, kunstpædagogik, Jens August Wille, Axel Momme, Syddansk Musikkonservatorium og Skuespillerskole, kunstuddannelseResumé
Peripeti har spurgt rektorerne på fire danske kunstuddannelser, hvilke udfordringer og muligheder de ser for udvikling af kunstpædagogik på deres skoler. Hvordan håndterer de forholdet mellem tradition og udvikling? Mellem en pædagogik baseret på erfaringsbaseret intuition og baseret på systematisk refleksion? Mellem
stadigt aktuelle romantiske ideer om det skabende subjekt på den ene side og samtidens tværmediale og kollektive kunstprojekter på den anden. Og hvordan takler de presset fra omverdenen – fx i form af Bologna-processen?
Downloads
Publiceret
2011-01-01
Citation/Eksport
Branth, J., Malling Skov Jeppesen, R. M. S. J., & Geertsen, A. (2011). Kunstuddannelser i forandring. Peripeti, 8(15), 67–89. https://doi.org/10.7146/peri.v8i15.108212
Nummer
Sektion
Essays
Licens
Copyright Peripeti og forfatterne - Artiklerne er tilgængelige for direkte links.