Interaktivitet med børn på scenen?
Procesovervejelser
DOI:
https://doi.org/10.7146/peri.v6i11.107689Nøgleord:
teaterpædagogik, dramapædagogik, improvisation, Filuren, Hvem skriver J MResumé
Blandt teaterpædagoger er der ofte en berøringsangst overfor det sårbare ved at lade børn improvisere foran et publikum. I foråret 2008 udviklede Filurens Teaterskole for Børn en turnéforestilling, Hvem skriver J M?, spillet af ni teaterskolebørn. Forestillingen var en debatteaterforestilling, der havde forumteatertræk med en spilleder og »stop-sekvenser« samt input fra publikum. I nærværende essay ønsker vi at fortælle om vores metodeovervejelser, erfaringer og konklusioner omkring brugen af interaktive elementer i en teaterforestilling med børn på scenen.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright Peripeti og forfatterne - Artiklerne er tilgængelige for direkte links.