Praksisopgaven som led i kompetenceløft i undervisningsfaget matematik

Forfattere

  • Lisbeth Lunde Frederiksen
  • Karen Drejer
  • Lóa Björk Jóelsdóttir

Resumé

Artiklen præsenterer udviklede designprincipper for praksisopgaver i matematik, der potentielt kan bidrage til optimal læring og til mulige vedvarende ændringer i praksis samt understøtte lærernes aktive konstruktionsproces og deres dialogiske behandling af et stof i en bestemt kontekst. Principperne har fokus på praksiserfaringer som centrale i udførelsen af opgaven, og på at læreprocessen i praksis er i centrum. Artiklen bidrager med et eksempel på anvendelse af de udviklede designprincipper.

Downloads

Publiceret

2018-08-13

Citation/Eksport

Frederiksen, L. L., Drejer, K., & Jóelsdóttir, L. B. (2018). Praksisopgaven som led i kompetenceløft i undervisningsfaget matematik. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, 2018(3). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/107172

Nummer

Sektion

Artikler