Teaching, learning and technology during the Corona pandemic

Introduktion til Læring og Medier (LOM) nr. 24, 2021

Authors

  • Inger-Marie Falgren Christensen Institut for Design og Kommunikation, Syddansk Universitet https://orcid.org/0000-0001-8091-3579
  • Christian Dalsgaard DPU, Aarhus Universitet
  • Marianne Georgsen Program for Professionsudvikling og Uddannelsesforskning, UCN
  • Roland Hachmann Forskning, UC SYD

DOI:

https://doi.org/10.7146/lom.v14i24.129163

Keywords:

Covid-19 lockdown, teaching, learning, technology, emergency remote teaching

Abstract

Introduction

Presentation of the articles in LOM no. 24

Looking to the horizon

What did we not learn?

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Inger-Marie Falgren Christensen, Institut for Design og Kommunikation, Syddansk Universitet

https://orcid.org/0000-0001-8091-3579

References

Andersen, M. H., Gerwien, R. G., & Kammer, A. (2020). Sammen, hver for sig: universitetsstuderendes læringsstrategier under COVID19-nedlukningen. Læring og Medier, (23), 1-18.

Danmarks Evalueringsinstitut. (2020). Studerendes oplevelse af online undervisning på første semester. Hentet fra: https://www.eva.dk/videregaaende-uddannelse/studerendes-oplevelse-online-undervisning-paa-foerste-semester

Georgsen, M., & Qvortrup, A. (2021). Erfaringer og oplevelser med online undervisning på 9 videregående uddannelsesinstitutioner i foråret 2020. Hentet fra: https://www.ucviden.dk/ws/portalfiles/portal/124345447/COVID_19_undervisning_resume_final.pdf

Jensen, C. S., Hedelund, M., & Mortensen, C. L. (2021). Vi ses på skærmen - en undersøgelse af studerendes perspektiver på online undervisning. https://ipaper.ipapercms.dk/ErhvervsakademiAarhus/Forskningsrapportguides/vi-ses-paa-skaermen/?page=1

Madsen, P. H., Gottfredsen, R., & Noer, V. R. (2020). Digital didaktik med Covid-19 som anledning: Anbefalinger til fortsat udvikling af digitale didaktikker i VIA. Hentet fra: https://www.ucviden.dk/ws/portalfiles/portal/113031620/Indsats_1.10_Rapport_december_2020.pdf

Misfeldt, M., Jensen, L. X., Hvillum, N. P., Harboe, T., Lindvig, K., Ejrnæs, M., Larsen, L. N. (2020). Evaluering af online-nødundervisning forår 2020. Hentet fra: https://curis.ku.dk/portal/da/publications/evaluering-af-onlinenoedundervisning-foraar-2020(f5625373-0adf-4815-9762-6183f02b739f).html

Rambøll. (2020). Undersøgelse af online undervisning og eksamen. Forår 2020. Hentet fra: https://newsroom.au.dk/fileadmin/Artikler/AU_Kommunikation-Medier/Kommunikation/Undersoegelse_af_online_undervisning_og_eksamen_foraar_2020_191020.pdf

Zambach, S., Franck, M., Nielsen, M.M., & Kjærgaard, A. (2020). Survey of educators’ and students’ experiences during the COVID-19 lockdown. Hentet fra: https://teach.cbs.dk/wp-content/uploads/ShortDescHomePageV2.pdf

Downloads

Published

2021-10-29

How to Cite

Christensen, I.-M. F., Dalsgaard, C., Georgsen, M., & Hachmann, R. (2021). Teaching, learning and technology during the Corona pandemic: Introduktion til Læring og Medier (LOM) nr. 24, 2021. Tidsskriftet Læring Og Medier (LOM), 14(24). https://doi.org/10.7146/lom.v14i24.129163