Tema 1: Spil i undervisningen

Forfattere

  • Steffen Löfvall Chefkonsulent Dekansekretariatet for uddannelse Copenhagen Business School
  • Michael Pedersen Akademisk IT Roskilde Universitet micp@ruc.dk

DOI:

https://doi.org/10.7146/lom.v5i9.7334

Nøgleord:

universitetspædagogik, IKT-medier, e-læring, netværk, innovation, forskning

Resumé

Kan spil bruges i undervisningen som andet end et underholdende pusterum for studerende og underviser i et ellers intenst læringsforløb? Kan brugen af spil være en seriøs læringsaktivitet på linie med andre anerkendte læringsaktiviteter? Kan de strategiske, kreative og sociale elementer, der ofte er inkorporeret i et moderne spil udnyttes til at gøre læreprocesser bedre, mere varierede, engagerende?

Downloads

Download-data er endnu ikke tilgængelig.

Downloads

Publiceret

09-10-2012

Citation/Eksport

Löfvall, S., & Pedersen, M. (2012). Tema 1: Spil i undervisningen. Tidsskriftet Læring Og Medier (LOM), 5(9). https://doi.org/10.7146/lom.v5i9.7334