Tema 2: Den digitale patientmappe – et redskab til forbedret didaktisk kommunikation i den privatpraktiserende fysioterapi Den digitale patientmappe – et redskab til forbedret didaktisk kommunikation i den privatpraktiserende fysioterapi

Forfattere

  • Ove Christensen University College Sjælland
  • Karsten Gynther University College Sjælland
  • Trine Brun Petersen University College Sjælland

DOI:

https://doi.org/10.7146/lom.v5i9.6139

Nøgleord:

Digital Journal, Patient empowerment

Resumé

I denne artikel beskrives konceptet ’Den digitale patientmappe’, som er udviklet som en del af ELYK projektet – E-læring, Yderkanter og Klyngedannelse. Den digitale patientmappe er resultatet af et co-designforløb mellem privatpraktiserende fysioterapeuter og medarbejdere i ELYK, der har udmøntet sig i et værktøj, der muliggør et tæt kommunikativt samarbejde mellem fysioterapeut og patient. Registreringer, diagnose samt instruktioner samles digitalt ved hjælp af tekst, billede, lyd og video og gøres tilgængeligt for patient og terapeut i alle relevante situationer. Den digitale patientmappe kan ses som en udvidelse af patientjournalen med den forskel, at patientmappen er patientens, og at den indgår i et mere ligeværdigt samarbejdsforhold mellem patient og terapeut.

Downloads

Download-data er endnu ikke tilgængelig.

Forfatterbiografier

Ove Christensen, University College Sjælland

Idehistoriker og uddannelsesforsker, EducationLan, F&U, UCSJ

Karsten Gynther, University College Sjælland

Videncenterchef, EducationLab, F&U, UCSJ

Trine Brun Petersen, University College Sjælland

Ph.d., Projektleder, EducationLab, F&U, UCSJ

Downloads

Publiceret

09-10-2012

Citation/Eksport

Christensen, O., Gynther, K., & Petersen, T. B. (2012). Tema 2: Den digitale patientmappe – et redskab til forbedret didaktisk kommunikation i den privatpraktiserende fysioterapi Den digitale patientmappe – et redskab til forbedret didaktisk kommunikation i den privatpraktiserende fysioterapi. Tidsskriftet Læring Og Medier (LOM), 5(9). https://doi.org/10.7146/lom.v5i9.6139