Podcast som eksamenform

Forfattere

  • Anja Mølle Lindelof C-BIT, RUC

DOI:

https://doi.org/10.7146/lom.v4i7/8.5430

Nøgleord:

universitetspædagogik, podcast

Resumé

I efteråret 2010 indgik podcast-produktion som en del af eksamen i kurset “Analyse og dokumentation” Performance-design, RUC. Forsøget udsprang af en grundlæggende interesse for at inddrage digital teknologi i undervisningen og et ønske om at udforske mulighederne i eksamensformen ’aktiv deltagelse’. Nærværende artikel diskuteres baggrunden for og evalueringen af forsøget for dels at bidrage med konkrete erfaringer og dels at illustrere de mange fordele ved at lave sådanne forsøg, som tager udgangspunkt i et ønske om at inddrage digital teknologi i undervisningen på en måde, som kan kombinere faglige og pædagogiske ambitioner med pragmatiske hensyn.

Downloads

Download-data er endnu ikke tilgængelig.

Forfatterbiografi

Anja Mølle Lindelof, C-BIT, RUC

adjunkt, performance-design

Downloads

Publiceret

15-12-2011

Citation/Eksport

Lindelof, A. M. (2011). Podcast som eksamenform. Tidsskriftet Læring Og Medier (LOM), 4(7/8). https://doi.org/10.7146/lom.v4i7/8.5430