Mobile City- og sprogguides. Nye forbindelser mellem formelle og uformelle læringsmiljøer

Forfattere

  • Mads Bo Kristensen Videnscenter for Integration
  • Niels Ole Ankerstjerne Videnscenter for Integration
  • Anne Chresteria Neutsky-Wulff Københavns Universitet
  • Herluf Schelde LærDansk

DOI:

https://doi.org/10.7146/lom.v2i2.3917

Nøgleord:

Mobil, guide,

Resumé

Denne artikel præsenterer og diskuterer et m-læringsdidaktisk scenarie til fremmedsprogsundervisning på videregående uddannelser. Scenariet er et bud på, hvordan mobilen og web 2.0 kan inddrages i undervisningen. Scenariet kaldes for Mobil city- og sprogguides og er en kombination af mobilt internet, GPS, Google Maps og geotagging. Fokus er på, hvordan mobilen og nettet med deres nye udviklinger kan anvendes til at skabe forbindelser mellem det formelle undervisningsrum og de uformelle læringssituationer uden for rummet. Disse mobile og internetbaserede forbindelser er med til at "guide" den studerende ind i fremmedsproget og de kontekster, det skabes i. Artiklen præsenterer et eksempel på, hvordan Mobile city- og sprogguides kan anvendes på en studietur til et af fremmedsprogenes storbyer.

Downloads

Download-data er endnu ikke tilgængelig.

Downloads

Publiceret

01-04-2009

Citation/Eksport

Kristensen, M. B., Ankerstjerne, N. O., Neutsky-Wulff, A. C., & Schelde, H. (2009). Mobile City- og sprogguides. Nye forbindelser mellem formelle og uformelle læringsmiljøer. Tidsskriftet Læring Og Medier (LOM), 2(2). https://doi.org/10.7146/lom.v2i2.3917