Studerendes digitale læringsstrategier
DOI:
https://doi.org/10.7146/lom.v13i23.125082Nøgleord:
digital teknologi, læringsstrategierDownloads
Referencer
Caviglia, F., Dalsgaard, C., O'Donovan, M. & Andersen, M. (2019). STAK - Introduktion til akademiske digitale kompetencer: Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet.
Christensen, I.-M. F. (2017). Nye rammer for læring - padlets og no devices - et projekt om underviser-og undervisningsudvikling Gymnasiepædagogik 107. "De muligheder vi har..."-i forhold til frafald og kvalitet (s. 51-98): Institut for Kulturvidenskaber Syddansk Universitet.
Christensen, P. H. (2018). Kig op! Undervisning uden et blåt skær: Samfundslitteratur.
Henderson, M., Selwyn, N., Finger, G. & Aston, R. (2015). Students’ everyday engagement with digital technology in university: exploring patterns of use and ‘usefulness’. Journal of Higher Education Policy and Management, 37(3), 308-319. doi:10.1080/1360080x.2015.1034424
Johnson, L., Adams Becker, S., Cummins, M., Estrada, V., Freeman, A. & Hall, C. (2016). Horizon report. 2016 Higher Education Edition. Austin, Texas: The New Media Consortium.
McCombs, B. L. (2017, April). Historical review of learning strategies research: strategies for the whole learner—A tribute to Claire Ellen Weinstein and early researchers of this topic. In Frontiers in Education (Vol. 2, p. 6). Frontiers
Ryberg, T., Bertel, L. B., Sørensen, M. T., Davidsen, J. G. & Konnerup, U. (2020). Hybridity, Transparency, Structured Freedom and Flipped Engagement–an Example of Networked Learning Pedagogy. Paper præsenteret på Proceedings of the twelth international conference on networked learning.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Artikler publiceret i Tidsskriftet for Læring og Medier er licenseret under en Creative Commons Navngivelse-IkkeKommerciel-IngenBearbejdelse 4.0 Unported Licens.
Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af Creative Commons Attribution-licensen: Navngivelse – Ikke-kommerciel - Ingen Bearbejdede Værker (by-nc-nd). Læs om licensen på http://www.creativecommons.dk/om/.
---
På LOM.dk kan du endvidere finde artikler fra det nu nedlagte Tidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse (UNEV). Vær opmærksom på, at der gælder særlige regler for UNEV artikler:
Det er forfatterne og evt. andre ophavsret indehavere, der har ophavsretten til artikler udgivet i UNEV regi, og det er en betingelse for adgang til artiklerne, at brugere anerkender og overholder de juridiske retningslinjer forbundet hermed.
- Brugere må downloade og printe én kopi af en hvilken som helst UNEV artikel mhp. private studier eller forskning.
- Det er ikke tilladt at videredistribuere artikler eller anvende disse til indtægtsdækkede aktiviteter eller kommercielle formål.
- Det er tilladt at distribuere URL’en til UNEV artikler.