Om erfaringer med podcasts i universiteternes undervisning

Forfattere

  • Simon Heilesen Roskilde Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/lom.v2i2.3909

Nøgleord:

podcasting, vodcasting, erfaring

Resumé

I disse år investerer de videregående uddannelser ganske mange ressourcer i at understøtte undervisningen med audio‐ og videooptagelser. Især podcasting er i vælten, og det er en almindelig antagelse både på læreanstalterne og i den offentlige debat, at podcasting er til gavn for de studerende. Men hvor meget er forventninger, og hvor meget er hårde kendsgerninger? Det søger denne artikel at give et indtryk af på baggrund af et bredt udvalg af den videnskabelige litteratur, som beskætiger sig med målinger af virkningen af at inddrage podcasting i undervisningen. Artiklen ser påde studerendes generelle oplevelse af at have at have lyd‐ og videooptagelser til rådighed; på målinger af de studerendes resultater ved prøver; samt på nogle af de konsekvenser, som podcasting kan have for tilrettelægelsen af undervisningen.

Downloads

Download-data er endnu ikke tilgængelig.

Downloads

Publiceret

01-04-2009

Citation/Eksport

Heilesen, S. (2009). Om erfaringer med podcasts i universiteternes undervisning. Tidsskriftet Læring Og Medier (LOM), 2(2). https://doi.org/10.7146/lom.v2i2.3909