Interaction and learning in PhD supervision – a qualitative study of supervision with multiple supervisors

Forfattere

  • Sofie Kobayashi Københavns Universitet
  • Brian Grout Københavns Universitet
  • Camilla Østerberg Rump Københavns Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v8i14.7174

Nøgleord:

Doctoral supervision, multiple supervisors, joint supervision, positioning theory, multivoiced

Resumé

This paper presents a case of a single PhD supervision session with multiple supervisors from a life science faculty. The aim is to identify how learning opportunities are created. The supervisors and PhD student were interviewed about their experiences of the supervisory process. The session was analysed using positioning theory. Learning opportunities were created through the diverging voices of the supervisors. This is apparent from the interaction and confirmed in the interviews.

Denne artikel omhandler en analyse af en vejledningssituation med flere vejledere fra et naturvidenskabeligt fakultet med det formål at identificere, hvordan der skabes læringsmuligheder gennem vejledningen. Sessionen blev analyseret vha. positioneringsteori, og vejledere og ph.d.-studerende blev efterfølgende interviewet om deres oplevelser af vejledningsforløbet. Læringsmuligheder skabes gennem divergerende stemmer i vejledningen, hvilket blev bekræftet gennem interviews.

Forfatterbiografier

Sofie Kobayashi, Københavns Universitet

Ph.d.-studerende

Institut for Naturfagenes Didaktik

Brian Grout, Københavns Universitet

Professor

Department of Plant and Environmental Sciences

Faculty of Science

Camilla Østerberg Rump, Københavns Universitet

Lektor

Institut for Naturfagenes Didaktik

Downloads

Publiceret

2013-03-01

Citation/Eksport

Kobayashi, S., Grout, B., & Rump, C. Østerberg. (2013). Interaction and learning in PhD supervision – a qualitative study of supervision with multiple supervisors. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 8(14), 13–25. https://doi.org/10.7146/dut.v8i14.7174