Masterstuderendes kobling af teori og praksis. Inspiration til videreudvikling af masterpædagogikken?

Forfattere

  • Vibe Aarkrog Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v3i5.5618

Resumé

Denne artikel drejer sig om, hvordan masterstuderende kobler uddannelsens teoretiske indhold til deres arbejdsmæssige praksis. Da koblingen af teori og praksis er hjørnestenen i masteruddannelserne, er det gennemgående spørgsmål i artiklen: Hvordan kan man sætte fokus på og understøtte de studerendes anvendelse af teori i praksis? Artiklen bygger på følgende spørgsmål fra DPU’s halvårlige evalueringer af masteruddannelserne: »Kan du give et konkret eksempel på noget, du har lært på modul x, som du har kunnet bruge i dit arbejde eller erhverv?« Gennem en analyse af de studerendes besvarelse af dette spørgsmål, der peger på forskellige former for anvendelse af teori i praksis, er formålet at inspirere til en videreudvikling af masterpædagogikken.

Downloads

Publiceret

2008-05-01

Citation/Eksport

Aarkrog, V. (2008). Masterstuderendes kobling af teori og praksis. Inspiration til videreudvikling af masterpædagogikken?. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 3(5), 33–38. https://doi.org/10.7146/dut.v3i5.5618