Fra mundtlig gruppeeksamen til løbende evaluering med portfolio

Forfattere

  • Lone Ambjørn Institut for Sprog og Kommunikation, Handelshøjskolen, Aarhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v3i5.5615

Resumé

Hensigten med denne artikel er at præsentere og argumentere for en didaktisk model, som forfatteren har udviklet på baggrund af indførelse af løbende evaluering med portfolio som en alternativ prøveform til mundtlig gruppeeksamen. Modellen, der tager afsæt i en fremmedsproglig læringskontekst, belyses og diskuteres ud fra flg. udvalgte aspekter, som også skønnes at være af interesse for andre fagområder: gruppevejledning i et differentieret perspektiv, læringsjournalen
som samarbejdsværkstøj, integreret e-læring samt medansvar for egen læring.

Downloads

Publiceret

2008-05-01

Citation/Eksport

Ambjørn, L. (2008). Fra mundtlig gruppeeksamen til løbende evaluering med portfolio. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 3(5), 16–21. https://doi.org/10.7146/dut.v3i5.5615