Dialogiske læringsrum med plads til hjerne og hjerte

Forfattere

  • Eva Ulstrup Roskilde Universitet
  • Mai-Britt Haugaard Jeppesen Københavns Kommune

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v5i9.5573

Resumé

På bachelormodulet, Kommunikation, RUC, er der tradition for at afprøve alternative måder at undervise på. Semestret er delt i tre dele: workshops, forelæsninger og projektskrivning.
Foreløbige evalueringer viser, at størstedelen af de studerende vurderer udbyttet af hver workshop som »meget højt«. Desuden har modulet som helhed en gennemførelsesprocent på over 95 %. På dette modul er der udviklet forskellige didaktiske redskaber. I denne artikel præsenteres et lille udsnit af disse i håbet om at inspirere andre til at gå nye veje i undervisningen og at skabe dialogiske læringsrum.

Downloads

Publiceret

2010-09-01

Citation/Eksport

Ulstrup, E., & Jeppesen, M.-B. H. (2010). Dialogiske læringsrum med plads til hjerne og hjerte. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 5(9), 59–62. https://doi.org/10.7146/dut.v5i9.5573