Dialogiske læringsrum med plads til hjerne og hjerte
DOI:
https://doi.org/10.7146/dut.v5i9.5573Resumé
På bachelormodulet, Kommunikation, RUC, er der tradition for at afprøve alternative måder at undervise på. Semestret er delt i tre dele: workshops, forelæsninger og projektskrivning.Foreløbige evalueringer viser, at størstedelen af de studerende vurderer udbyttet af hver workshop som »meget højt«. Desuden har modulet som helhed en gennemførelsesprocent på over 95 %. På dette modul er der udviklet forskellige didaktiske redskaber. I denne artikel præsenteres et lille udsnit af disse i håbet om at inspirere andre til at gå nye veje i undervisningen og at skabe dialogiske læringsrum.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
DUT udkommer elektronisk via Statsbibliotekets Open Journal System (Tidsskrift.dk) og DUNs hjemmeside (DUN-net.dk) forår og efterår. Det er gratis og frit tilgængeligt at læse og downloade artikler fra tidsskriftet.
Det er ikke muligt at abonnere på Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, men hvis du er medlem af DUN, får du tilsendt en nyhedsmail med link til udgivelsen, når den nyeste udgave er online. Linket vil også være tilgængeligt her på siden, så snart tidsskriftet er publiceret.
© Copyright
Artikler publiseret i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, må bruges (downloades) og genbruges (distribueres, kopieres, citeres) til ikke-kommercielle formål med reference til forfattere og Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift.
Artikler indsendt til Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift må ikke publiseres i andre tidskrifter.
Betingelser
Artikler i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, er omfattet af ophavsretsloven, og der må citeres fra dem.
Følgende betingelser skal dog være opfyldt:
- Citatet skal være i overensstemmelse med „god skik“
- Der må kun citeres „i det omfang, som betinges af formålet“
- Ophavsmanden til teksten skal krediteres, og kilden skal angives ift. ovenstående bibliografiske oplysninger.