Studieprocessamtalen som universitetspædagogisk redskab
DOI:
https://doi.org/10.7146/dut.v5i9.5572Resumé
I nærværende artikel vil jeg pege på, hvordan studieprocessamtalen som universitetsdidaktisk evalueringspraksis kan anskues som en betydningsfuld uddannelsesaktivitet i forhold til de gennemførelses- og frafaldsproblematikker, som universiteterne kæmper med i dag. På baggrund af et kvalitativt studie af studieprocessamtaler på Kunsthistorie på Aarhus Universitet, vil jeg fremhæve, hvordan studieprocessamtalen både kan være med til at understøtte de studerendes læring og faglige udvikling og samtidig kan hjælpe de studerende med at skabe sammenhæng og mening i studielivet.Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
DUT udkommer elektronisk via Statsbibliotekets Open Journal System (Tidsskrift.dk) og DUNs hjemmeside (DUN-net.dk) forår og efterår. Det er gratis og frit tilgængeligt at læse og downloade artikler fra tidsskriftet.
Det er ikke muligt at abonnere på Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, men hvis du er medlem af DUN, får du tilsendt en nyhedsmail med link til udgivelsen, når den nyeste udgave er online. Linket vil også være tilgængeligt her på siden, så snart tidsskriftet er publiceret.
© Copyright
Artikler publiseret i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, må bruges (downloades) og genbruges (distribueres, kopieres, citeres) til ikke-kommercielle formål med reference til forfattere og Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift.
Artikler indsendt til Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift må ikke publiseres i andre tidskrifter.
Betingelser
Artikler i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, er omfattet af ophavsretsloven, og der må citeres fra dem.
Følgende betingelser skal dog være opfyldt:
- Citatet skal være i overensstemmelse med „god skik“
- Der må kun citeres „i det omfang, som betinges af formålet“
- Ophavsmanden til teksten skal krediteres, og kilden skal angives ift. ovenstående bibliografiske oplysninger.