Studieprocessamtalen som universitetspædagogisk redskab

Forfattere

  • Stine Due Hansen Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v5i9.5572

Resumé

I nærværende artikel vil jeg pege på, hvordan studieprocessamtalen som universitetsdidaktisk evalueringspraksis kan anskues som en betydningsfuld uddannelsesaktivitet i forhold til de gennemførelses- og frafaldsproblematikker, som universiteterne kæmper med i dag. På baggrund af et kvalitativt studie af studieprocessamtaler på Kunsthistorie på Aarhus Universitet, vil jeg fremhæve, hvordan studieprocessamtalen både kan være med til at understøtte de studerendes læring og faglige udvikling og samtidig kan hjælpe de studerende med at skabe sammenhæng og mening i studielivet.

Downloads

Publiceret

2010-09-01

Citation/Eksport

Hansen, S. D. (2010). Studieprocessamtalen som universitetspædagogisk redskab. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 5(9), 55–58. https://doi.org/10.7146/dut.v5i9.5572