Kompetencer i matematik ved overgangen mellem det almene gymnasium og universitetet: En SOLO-analyse af progression og vidensformer i læreplaner og kursusbeskrivelser

Forfattere

  • Bettina Dahl Søndergaard Centre for Science Education, Det NaturvidenskabeligeFakultet, Aarhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v5i9.5567

Resumé

Artiklen analyserer læringsmålene for det almene gymnasium og kursusbeskrivelser for to universiteter med fokus på progression og vidensformer. Analysen er kvantitativ og bruger
SOLO-taksonomien som måleinstrument. Konklusionen er, at der sker et spring nedad i kompetencer ved overgangen, og det diskuteres, om aftagerinstitutionen udvikler andre vidensformer
end tidligere trin.

Downloads

Publiceret

2010-09-01

Citation/Eksport

Dahl Søndergaard, B. (2010). Kompetencer i matematik ved overgangen mellem det almene gymnasium og universitetet: En SOLO-analyse af progression og vidensformer i læreplaner og kursusbeskrivelser. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 5(9), 24–29. https://doi.org/10.7146/dut.v5i9.5567

Nummer

Sektion

Videnskabelig artikel