Status på internationalisering i læreruddannelsen
DOI:
https://doi.org/10.7146/lup.v1i1.27682Nøgleord:
Internationalisering, studentermobilitet, medarbejdermobilitet, specialiseringsmoduler, projektsamarbejde.Resumé
I denne artikel analyseres, hvilke muligheder for internationalisering den nye læreruddannelse rummer. Hvilke aktiviteter, der bliver realiseret og hvilke problemer, der er forbundet med at gennemføre internationale aktiviteter. Undersøgelsen, som er den første af sin art, omfatter analyse af centrale dokumenter og en empirisk del bestående af en spørgeskemaundersøgelse besvaret af internationale koordinatorer på læreruddannelserne og referater fra disses møder. De væsentligste konklusioner er, at der er færre studerende på studieophold i udlandet end under den forrige lov, men flere på praktikophold. Desuden er der stærkere internationale læringsmiljøer i form af nyudviklede specialiseringsmoduler.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Studier i læreruddannelse og -profession modtager kun manuskripter som ikke tidligere har været publiceret i nordiske tidsskrifter og ikke er samtidigt er indsendt til andre tidsskrifter.
Forfattere giver tidsskriftet ret til første publicering og bevarer deres ophavsret.
Udgivne artikler er omfattet af Creative Commons licens CC BY-NC-ND. By (navngivning), NC, (non commerical), ND (no derivatives). Den tillader alene spredning af værket til offentligheden, dvs. downloade og dele dem med andre, så længe dit værk krediteres, ikke ændres eller anvendes komercielt. https://creativecommons.org/share-your-work/).