På vej mod en målbevidst målstyret kompetenceorienteret matematikundervisning
DOI:
https://doi.org/10.7146/lup.v1i1.27662Nøgleord:
Målstyring, matematikundervisning, kompetence, potentialer, hindringer, læreplanResumé
Abstract: The purpose of this article is to provide insight into the potential and challenges in planning, implementing and evaluating a goal-oriented competence-based mathematics teaching. Based on an ongoing PhD project, analysis from the project will be introduced as a basis for reflecting upon the hindrances of exemplary character identified during a longitudinal experimental teaching in Grade 5 and 6.
Resume: Artiklen har til formål at give indblik i potentialer og udfordringer ved at planlægge, gennemføre og evaluere en målstyret kompetenceorienteret matematikundervisning. Med afsæt i et igangværende ph.d.-projekt vil en del af projektets analyser blive præsenteret som udgangspunkt for at kunne forholde sig til de hindringer af eksemplarisk karakter, som er identificeret i forbindelse med en længerevarende forsøgsundervisning i 5.- og 6. klasse.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Studier i læreruddannelse og -profession modtager kun manuskripter som ikke tidligere har været publiceret i nordiske tidsskrifter og ikke er samtidigt er indsendt til andre tidsskrifter.
Forfattere giver tidsskriftet ret til første publicering og bevarer deres ophavsret.
Udgivne artikler er omfattet af Creative Commons licens CC BY-NC-ND. By (navngivning), NC, (non commerical), ND (no derivatives). Den tillader alene spredning af værket til offentligheden, dvs. downloade og dele dem med andre, så længe dit værk krediteres, ikke ændres eller anvendes komercielt. https://creativecommons.org/share-your-work/).