På vej mod en målbevidst målstyret kompetenceorienteret matematikundervisning

Forfattere

  • Rune Hansen UC Syddanmark AArhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/lup.v1i1.27662

Nøgleord:

Målstyring, matematikundervisning, kompetence, potentialer, hindringer, læreplan

Resumé

Abstract: The purpose of this article is to provide insight into the potential and challenges in planning, implementing and evaluating a goal-oriented competence-based mathematics teaching. Based on an ongoing PhD project, analysis from the project will be introduced as a basis for reflecting upon the hindrances of exemplary character identified during a longitudinal experimental teaching in Grade 5 and 6.

Resume: Artiklen har til formål at give indblik i potentialer og udfordringer ved at planlægge, gennemføre og evaluere en målstyret kompetenceorienteret matematikundervisning. Med afsæt i et igangværende ph.d.-projekt vil en del af projektets analyser blive præsenteret som udgangspunkt for at kunne forholde sig til de hindringer af eksemplarisk karakter, som er identificeret i forbindelse med en længerevarende forsøgsundervisning i 5.- og 6. klasse.

Forfatterbiografi

Rune Hansen, UC Syddanmark AArhus Universitet

Lektor

Ph.d.-studerende

Downloads

Publiceret

2016-09-30

Citation/Eksport

Hansen, R. (2016). På vej mod en målbevidst målstyret kompetenceorienteret matematikundervisning. Studier I læreruddannelse Og -Profession, 1(1), 28–54. https://doi.org/10.7146/lup.v1i1.27662