Redaktionelt forord
Bidrag til fagenes dannelse
DOI:
https://doi.org/10.7146/lup.v7i1.132430Referencer
Gustavsson, B. (1996): Dannelse i vor tid. Forlaget Klim. Aarhus
Grue-Sørensen, K. (1974): Almen Pædagogik; en håndbog i de pædagogiske grundbegreber. Gjellerup, København.
Herbart, J.F. (1980): Pædagogiske forelæsninger i omrids. NNF Arnold Busck, København.
Korsgaard, O. og Løvlie, L. (2003). Indledning. I: Slagstad, R., Korsgaard, O., Løvlie, L. (red.) Dannelsens forvandlinger, s. 9-39. Oslo: Pax.
Korsgaard, Ove (2004). Kampen om folket. Århus: Gyldendal
Koch, C.H. (2008). Om dannelse – et begrebsmæssigt potpourri. I: Graff , Joakim (red.) At komme til sig selv – 15 portrætt er af danske dannelsestænkere, s. 8-26. København: Gads Forlag
Oett ingen, Von, A. (2006). Pædagogisk fi losofi som refl ekteret omgang med pædagogiske antinomier – perspektivering af K. Grue-Sørensens fi losofi ske pædagogik. Forlaget Klim. Århus. Afhandling aftaget til forsvar for den pædagogiske doktorgrad.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse – Ikke-kommerciel – Ingen Bearbejdede Værker (by-nc-nd).
Studier i læreruddannelse og -profession modtager kun manuskripter som ikke tidligere har været publiceret i nordiske tidsskrifter og ikke er samtidigt er indsendt til andre tidsskrifter.
Forfattere giver tidsskriftet ret til første publicering og bevarer deres ophavsret.
Udgivne artikler er omfattet af Creative Commons licens CC BY-NC-ND. By (navngivning), NC, (non commerical), ND (no derivatives). Den tillader alene spredning af værket til offentligheden, dvs. downloade og dele dem med andre, så længe dit værk krediteres, ikke ændres eller anvendes komercielt. https://creativecommons.org/share-your-work/).