Redaktionel indledning
DOI:
https://doi.org/10.7146/lup.v4i1.117985Resumé
Temaet for dett e nummer af Studier i Læreruddannelse og -profession er teknologiforståelse.
Teknologiforståelse som faglighed, som begreb og som praksis,
der for indeværende er ved at få liv i læreruddannelse, skole, udvikling
og forskning. De seks artikler inden for temaet viser læseren, at teknologiforståelse
– selvom det er et relativt nyt begreb – allerede antager mange forskellige
praktiske og teoretiske former, ligesom det aktualiserer sig i mange
forskellige uddannelseskontekster.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Studier i læreruddannelse og -profession modtager kun manuskripter som ikke tidligere har været publiceret i nordiske tidsskrifter og ikke er samtidigt er indsendt til andre tidsskrifter.
Forfattere giver tidsskriftet ret til første publicering og bevarer deres ophavsret.
Udgivne artikler er omfattet af Creative Commons licens CC BY-NC-ND. By (navngivning), NC, (non commerical), ND (no derivatives). Den tillader alene spredning af værket til offentligheden, dvs. downloade og dele dem med andre, så længe dit værk krediteres, ikke ændres eller anvendes komercielt. https://creativecommons.org/share-your-work/).