Redaktionel indledning

Forfattere

  • Vibeke Schrøder, docent Københavns Professionshøjskole
  • Rene B Christiansen, docent Professionshøjskolen Absalon
  • Thomas Thyrring Engsig, docent Professionshøjskolen UCN

DOI:

https://doi.org/10.7146/lup.v4i1.117985

Resumé

Temaet for dett e nummer af Studier i Læreruddannelse og -profession er teknologiforståelse.
Teknologiforståelse som faglighed, som begreb og som praksis,
der for indeværende er ved at få liv i læreruddannelse, skole, udvikling
og forskning. De seks artikler inden for temaet viser læseren, at teknologiforståelse
– selvom det er et relativt nyt begreb – allerede antager mange forskellige
praktiske og teoretiske former, ligesom det aktualiserer sig i mange
forskellige uddannelseskontekster.

Downloads

Publiceret

2019-12-20

Citation/Eksport

Schrøder, V., Christiansen, R. B., & Engsig, T. T. (2019). Redaktionel indledning. Studier I læreruddannelse Og -Profession, 4(1), 5–9. https://doi.org/10.7146/lup.v4i1.117985