Redaktionel indledning
DOI:
https://doi.org/10.7146/lup.v4i1.117985Resumé
Temaet for dett e nummer af Studier i Læreruddannelse og -profession er teknologiforståelse.
Teknologiforståelse som faglighed, som begreb og som praksis,
der for indeværende er ved at få liv i læreruddannelse, skole, udvikling
og forskning. De seks artikler inden for temaet viser læseren, at teknologiforståelse
– selvom det er et relativt nyt begreb – allerede antager mange forskellige
praktiske og teoretiske former, ligesom det aktualiserer sig i mange
forskellige uddannelseskontekster.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Studier i Læreruddannelse og Profession kræver ikke afgivelse af copyright ved publicering. Dvs. at artikler - efter publicering i Studier i Læreruddannelse og -profession - kan udgives i andre sammenhænge, efter anmodning til LUP-redaktionen.
Det indsendte manus må ikke tidligere være blevet publiceret i nordiske tidsskrifter, og det må heller ikke være sendt parallelt til et andet tidsskrift med henblik på at komme i betragtning til at blive publiceret.
For artikler publiceret i 'Studier i læreruddannelse og -profession' tillades at læsere kan downloade, kopiere, distribuere, udskrive, søge eller linke til og citere fra til ethvert lovligt formål. 'Studier i læreruddannelse og -profession' tillader således ikke at læsere bruger artikler eller dele af dem i egne artikler uden at citere, eller på anden vis anvender dem til kommercielle formål (CC BY-NC)
'Studier i læreruddannelse og -profession tillader at forfatteren kan arkivere publiceret artikel (post-print) på egen institutions bibliotek (Institutional Repository) , hvis samtidigt forfatteren linker til artiklens DOI nummer.