Det koordinerende og kollaborerende samarbejde om vilde problemer

Forfattere

  • Charlotte Riis Jensen
  • Mette Molbæk

DOI:

https://doi.org/10.7146/fppu.v8i1.144791

Nøgleord:

Samarbejde, forståelser, forhandlingsrum, koordination, kollaboration

Resumé

Denne artikel handler om, hvordan samarbejdet om børns (mis)trivsel organiseres forskelligt fra kommune til kommune og fra skole til skole, og hvordan organiseringsformen af samarbejdet får betydning for hvilke indsatser, der bliver mulige, når professionelle samarbejder på tværs om børns trivsel. Artiklen tager afsæt i resultater fra forskningsprojektet ‘På Tværs – en undersøgelse af det tværprofessionelle- og sektorielle samarbejde i landets 98 kommuner om børn i mistrivsel’ (Hansen, Molbæk, Høybye-Mortensen, Jensen, Kristensen, Mehlsen, & Sommer, 2021) og præsenterer en model over to forståelser af organiseringen af samarbejdet, der viser sig, når professionelle samarbejder om komplekse vilde problemer, hvor der er behov for forskellige aktørers ageren (Nielsen, 2021; Bladt et. al., 2021).

Forfatterbiografier

Charlotte Riis Jensen

Ph.d. & Lektor
Københavns Professionshøjskole

Mette Molbæk

Docent
VIA

Downloads

Publiceret

2024-04-15

Citation/Eksport

Jensen, C. R., & Molbæk, M. (2024). Det koordinerende og kollaborerende samarbejde om vilde problemer. Forskning I Pædagogers Profession Og Uddannelse, 8(1), 8. https://doi.org/10.7146/fppu.v8i1.144791