Digital kompetence som en del af lægestuderendes professionelle udvikling

Forfattere

  • Dorthe Furstrand
  • Lars Kayser

DOI:

https://doi.org/10.7146/tfp.v12i23.96732

Resumé

Udviklingen i lægegerningen og professionsrollen beskrives i snitfladen mellem samfundsmæssige behov, politiske krav og sundhedssektorens udfordringer. ’Fremtidens læger’ bliver uddannet på de danske universiteter med et kompetence-sortiment, der bevæger sig ud over den biomedicinske udenadslære for at dække de nye behov. Herved bevæger uddannelsen og kravene til kompetenceudvikling sig både ud over og væk fra den traditionelle kerne i den medicinske uddannelse. Artiklen tager udgangspunkt i en aktuel uddannelsescase og sætter herigennem fokus på de udfordringer, som uddannelse af medicinstuderende til digitalt kompetente professionelle står overfor. 

Downloads

Publiceret

2016-08-29

Citation/Eksport

Furstrand, D., & Kayser, L. (2016). Digital kompetence som en del af lægestuderendes professionelle udvikling. Tidsskrift for Professionsstudier, 12(23), 80–87. https://doi.org/10.7146/tfp.v12i23.96732