Editorial: Uddannelse mellem utopi og virkelighed

Forfattere

DOI:

https://doi.org/10.7146/djes.v2i.142599

Referencer

Abensour, M. (1999). William Morris: The Politics of Romance. In Revolutionary Romanticism, ed. M. Blechman, 125–61. San Francisco: City Lights.

Barnett, R. (2022). University Challenge: Realizing utopias in the twenty-first century, in Bengtsen, S.S.E., & Gildersleeve, R.E. (Eds.). (2022). Transformation of the University: Hopeful Futures for Higher Education (1st ed.). Routledge.

Biesta, G. J. J. (2014). Den smukke risiko i uddannelse og pædagogik, Forlaget Klim.

Biesta, G. J. J. (2022). World-centred education: a view for the present. New York, NY: Routledge.

Holflod, K. (2023). Legende tværprofessionel uddannelse: Samarbejde, forskellighed og relationer i videregående uddannelser. Tidsskrift for Uddannelsesvidenskab // Danish Journal of Education Stu-dies, 2. https://doi.org/10.7146/djes.v2i.136748

Josiasen, L. (2023). Lektionssystemet Lectio som motivationsteknologi for gymnasieelever: Hvordan bliver gymnasieelever påvirket af Lectios data om karakterer, fravær og afleveringer?. Tidsskrift for Uddannelsesvidenskab // Danish Journal of Education Studies, 2. https://tidsskrift.dk/tidsskriftforuddannelsesvidens/article/view/134093

Kristensen, J. E. (2022). Uddannelsesvidenskab – mellem pædagogik og uddannelsesforskning? - om uddannelsesforskningens indtog og pædagogikkens tilbagetog. Tidsskrift for Uddannelsesvidenskab // Danish Journal of Education Studies, 1(1). https://doi.org/10.7146/djes.v1i1.132578

Larsen, V., Frederiksen, L. L., Iskov, T., & Henriksen, J. (2023). Læringsdesign i Videregående Uddannelse – Manual eller Inspirationskatalog?. Tidsskrift for Uddannelsesvidenskab // Danish Journal of Education Studies, 2. https://doi.org/10.7146/djes.v2i.131972

Levitas, R. (2004). Hope and Education, Journal of Philosophy of Education, Volume 38, Issue 2, May 2004, Pages 269–273, https://doi.org/10.1111/j.0309-8249.2004.00381.x

Levitas, R. (2013). Utopia as method. Palgrave Macmillan.

Nelson, H. G., & Stolterman, E. (2014). The design way: Intentional change in an unpredictable world. MIT Press.

Saeverot, H., & Lomsdalen, C. (2023). Pedagogikkvitenskap og/eller utdannings-vitenskap? : Et intervju med Herner Sæverot av Christian Lomsdalen. Tidsskrift for Uddannelsesvidenskab // Danish Journal of Education Studies, 2. https://doi.org/10.7146/djes.v2i.136439

Skov Jensen, A. (2023). "Jeg tror, at alle føler en eller anden form for stress": Er universitetsstuderendes oplevelser med stress en indikation på mistrivsel?. Tidsskrift for Uddannelsesvidenskab // Danish Journal of Education Studies, 2. https://doi.org/10.7146/djes.v2i.133664

Vertelyte, M., & Staunæs, D. (2023). Affektive investeringer i dansk antiracistisk pædagogik. Tidsskrift for Uddannelsesvidenskab // Danish Journal of Education Studies, 2. https://doi.org/10.7146/djes.v2i.136517

Vertelyte, M., & Staunæs, D. (2021). From tolerance work to pedagogies of unease: Affective investments in Danish antiracist education. Nordic Journal of Studies in Educational Policy, 7(3), 126–135. https://doi.org/10.1080/20020317.2021.2003006

Webb, D. (2016). Educational Studies and the Domestication of Utopia, British Journal of Educational Studies, 64:4, 431–448, DOI: 10.1080/00071005-.2016.1143085

Downloads

Publiceret

2023-12-19

Citation/Eksport

Holflod, K., Hedegaard, M. L. L., Bramming, P., & Madsen, M. (2023). Editorial: Uddannelse mellem utopi og virkelighed. Tidsskrift for Uddannelsesvidenskab // Danish Journal of Education Studies, 2, 1–7. https://doi.org/10.7146/djes.v2i.142599

Nummer

Sektion

Forord