Meddelelser

  • Samlet nummer og forord udgivet

    2023-12-20

    Det er næsten jul - og Tidsskrift for Uddannelsesvidenskab (DJES) publicerer her et nyt nummer (årg. 2, 2023), der er sat sammen af de seneste online publicerede artikler.

    Det nye nummer af DJES indeholder også et forord (editorial) til nummerets artikler under overskriften "Uddannelse mellem utopi og virkelighed". Du finder det nye nummer af tidsskriftet her.  

    God læselyst!

    Bedste hilsner

    Redaktionen

    Læs mere om Samlet nummer og forord udgivet
  • Ny artikel udgivet i DJES: Lectio som motivationsteknologi

    2023-11-06

    Så er der en ny artikel ude i DJES. Denne gang handler det om lektionssystemet Lectio, som Lene Josiasen i sin "in spe"-artikel har analyseret som en motivationsteknologi.

    Josiasens artikel er vores første "in spe"-artikel. "In spe" er et format, vi har udviklet for at understøtte studerendes og dimittenders mulighed for at udgive analyser baseret på eksempelvis specialer. "In spe"-artiklerne ligner genremæssigt forskningsartikler, men har undergået en redaktionel behandling frem for fagfællebedømmelse.

     

    Læs mere om Ny artikel udgivet i DJES: Lectio som motivationsteknologi
  • Ny artikel fra DJES

    2023-08-25

    Tidsskrift for Uddannelsesvidenskab / Danish Journal of Education Studies har udgivet en ny artikel. Denne gang er det Manté Vertelyté og Dorthe Staunæs fra DPU på Aarhus Universitet, som har bidraget med en dansk oversættelse af deres allerede udgivne artikel "From tolerance work to pedagogies
    of unease: affective investments in Danish antiracist education" i Nordic Journal of Studies in Educational Policy (NordSTEP). På dansk er titlen blevet "Affektive investeringer i dansk antiracistisk pædagogik".

    Du kan læse artiklen på vores website, hvor du også finder adgang til vores øvrige artikler. Direkte link til artiklen finder du her: https://tidsskrift.dk/tidsskriftforuddannelsesvidens/article/view/136517

    Læs mere om Ny artikel fra DJES