IDEEN MED „BØRN"
DOI:
https://doi.org/10.7146/ta.v0i38.115194Abstract
Dette nummer af Tidsskriftet Antropologi omhandler disse variationer. Nummerets
bestræbelse er gennem en række etnografiske artikler at bidrage til vores viden om børns
liv og samtidig vise, hvordan studier af børn og deres fortolkninger af omgivelserne kan
perspektivere forståelser af kulturelle og sociale sammenhænge i bestemte samfund. En
overordnet pointe er således, at studier af børn ikke blot beriges gennem antropologisk
teori og metode, men også selv har en berigende effekt på teorierne, idet de giver anledning
til en række centrale antropologiske spørgsmål om kulturel tilegnelse, normsystemer
og fællesskabers karakter og rekruttering.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ophavsretten til artiklerne i Tidsskriftet Antropologi tilfalder tidsskriftet.
Artikler publiceret i Tidsskriftet Antropologi må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.